De pin- en pukcode
We mailen je je pincode, met deze code ontgrendel je je simkaart. Voer je drie keer na elkaar de verkeerde code in? Dan blokkeert je simkaart en kan je ‘m deblokkeren met je pukcode.
De Simyo simkaart bestaat in alle soorten en maten. Zo weet je zeker dat de Simyo simkaart in je telefoon past. En nu kan je ook kiezen voor eSIM de digitale simkaart. Op deze pagina ontdek je de veelzijdige Simyo simkaart!
Een simkaart is een kaartje dat je in je telefoon stopt om te kunnen bellen, sms’en en mobiel internetten. De simkaart zorgt ervoor dat je telefoon verbinding maakt met het mobiele netwerk van Simyo. Best belangrijk dus!
Zelf je simkaart knippen is verleden tijd bij Simyo dankzij onze 3-in-1 simkaart. Dat is een kaart die je in het grootste formaat ontvangt, en je zelf het gewenste formaat uit kan klikken. Lekker makkelijk, want je hebt nu altijd de juiste simkaart. Ongeacht of je een standaard, micro of nano simkaart nodig hebt. Of kies voor eSIM, de digitale simkaart. Die installeer je op je telefoon met de Mijn Simyo app. Al helemaal eenvoudig! Check hier of jouw telefoon eSIM ondersteunt.
We mailen je je pincode, met deze code ontgrendel je je simkaart. Voer je drie keer na elkaar de verkeerde code in? Dan blokkeert je simkaart en kan je ‘m deblokkeren met je pukcode.
Je nummer is niet gekoppeld aan je telefoon, maar aan de simkaart die je gebruikt. Bij Simyo kan je altijd een nieuw telefoonnummer aanvragen.
Het simkaartnummer telt acht, of bij nieuwere simkaarten en eSIM 19 cijfers, en vind je achterop je simkaart. Je gebruikt dit om de simkaart te activeren. Dit nummer vind je op twee manieren: via Mijn Simyo of achterop je simkaart (de letters kan je negeren).
Heb een simkaart van ons ontvangen of wil je je eSIM gebruiken? Activeer 'm en start meteen met internetten, sms'en en bellen.
Wat moet je doen als je simkaart niet meer werkt? Gelukkig hebben we voor elk probleem een oplossing.
Dit kan via Mijn Simyo, of de Simyo-app. Dit kost € 5,-.
Van ons kantoor naar jouw brievenbus, je hoeft dus voor niemand thuis te blijven
Je nieuwe simkaart activeren kan op Mijn Simyo, of de Mijn Simyo app.
Heb je geen bereik meer of krijg je een melding op je telefoon? Dan is het van belang om uit te zoeken of de simkaart defect is of dat het misschien aan je telefoon ligt. Je kunt dit testen door de simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Werkt de simkaart ook niet in de andere telefoon? Dan weet je dat er iets met je simkaart aan de hand is.
Op Mijn Simyo kun je voor € 5,- een vervangende simkaart bestellen. Je vindt deze mogelijkheid onder het kopje Instellingen - Simkaart.
Je vervangende simkaart is geblokkeerd verstuurd. Activeer je simkaart op Mijn Simyo om deze te kunnen gebruiken. Je leest hier hoe dat moet.
Let op: het kan vijf tot tien minuten duren voordat je simkaart geactiveerd is. Zet in de tussentijd je telefoon even uit en weer aan, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk.
De vervangende simkaart heeft een nieuwe pin- en pukcode. Na activatie vind je de nieuwe codes op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Zie je niet direct de nieuwe codes? Log dan even opnieuw in op Mijn Simyo. Je ontvangt ook een e-mail met de nieuwe codes.
Da’s zo gepiept. Ga eerst naar Mijn Simyo en zet daar ‘Bellen in en naar het buitenland’ aan. Zo, nu kan je al naar huis bellen. Zet nu de instellingen ‘Internetten in Nederland’ en ‘Internetten in het buitenland’ aan op Mijn Simyo. Als laatst hoeft je alleen nog roaming op je telefoon in te schakelen. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. En dat is alles. Je telefoon is klaar voor vertrek.
Controleer welk formaat simkaart in je telefoon past, zodat je het juiste formaat eruit klikt. Het is een klein kaartje dat veel voor je kan doen, maar zichzelf uitzoeken helaas niet. In de handleiding van je toestel staat welk formaat je nodig hebt.
Nee, het is niet mogelijk om bij Simyo een DUO-simkaart te bestellen. Simyo kan je telefoonnummer slechts aan één simkaart tegelijk koppelen.
Bij Simyo kun je maximaal vijf aansluitingen per adres en/of rekeningnummer hebben. Zodra je een zesde bestelling plaatst, krijg je een afwijzing van je bestelling.
Het kan natuurlijk zijn dat jouw gezin meer dan vijf mensen heeft of dat je bijvoorbeeld in een studentenhuis woont. In dat geval kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. We controleren voor je of de zesde simkaart alsnog goedgekeurd kan worden.
Mocht dit niet het geval zijn, maak dan een print screen van je betaling (indien van toepassing). Stuur deze naar de klantenservice via een gewenst kanaal of met het contactformulier. We maken de terugbetaling zo snel mogelijk voor je in orde.
Het is mogelijk om de Simyo simkaart in andere apparatuur te plaatsen zoals een GPS tracker of alarmsysteem. Dit ondersteunen wij niet en raden het zelfs af, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn en je ook belangrijke meldingen kan missen.
De Simyo simkaart is ontworpen en gemaakt om netwerkverbindingen te maken via mobiele telefoons. Met de netwerkverbinding kun je bellen, sms-berichten versturen en gebruik maken van internet op je mobiele telefoon.
Kijk hier voor een Sim Only abonnement of Prepaid simkaart.
Ben je een nieuwe klant en krijg je een melding als je de Simyo simkaart in je telefoon doet? Gebruik je een andere telefoon dan normaal en werkt de simkaart niet? Dan kan het zijn dat je telefoon een simlock heeft. Deze meldingen duiden op een simlock:
Sim ongeldig;
Netwerkcode;
SP code;
Blokkeringscode;
Sim niet geldig;
Plaats Sim;
Sim niet beschikbaar.
Heb je één van deze meldingen? Haal dan je simkaart uit je telefoon en plaats deze daarna weer terug. Krijg je weer dezelfde melding? Dan weet je zeker dat je telefoon een simlock heeft. Neem contact op met de provider bij wie je de telefoon hebt aangeschaft en vraag om de unlockcode. Ze vragen je IMEI-nummer voor controle. Dit is het unieke nummer dat in je telefoon staat. Je kunt kijken op de witte sticker onder de batterij of toets in *#06#. Je krijgt dan automatisch het IMEI-nummer in je scherm.
Staat je melding er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice.
Als je een foutmelding krijgt na het invoeren van je pincode, dan heb je de verkeerde pincode en/of de verkeerde simkaart geprobeerd. Pincode vergeten? Zoek 'm op via Mijn Simyo. Heb je ooit de pincode van je simkaart in je telefoon veranderd? Dan kan je dat hier niet meer terugvinden.
Ben je de gewijzigde pincode vergeten?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij helpen je met het instellen van een nieuwe pincode:
Pincode blokkeren
Blokkeer expres de pincode door drie keer een foute pincode in te voeren.
Pukcode intoetsen
Toets dan de pukcode in. Ook de pukcode vind je op Mijn Simyo onder - Instellingen - Simkaart. Heb je een Samsung toestel? Dan kan het zijn dat je Samsung-telefoon de pukcode niet accepteert. Lees dan onderstaande vraag goed door.
Nieuwe pincode aanmaken
Je telefoon vraagt nu om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo.
Toestelcode
In de meeste toestellen kun je zelf ook een (pin)code instellen. Het verschil is dat je met deze (pin)code niet je simkaart, maar je telefoon beveiligt. Deze voer je elke keer in wanneer je je telefoon ontgrendelt. Weet je de toestelcode niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Neem in dat geval contact op met de leverancier van je telefoon.
Sommige Samsungtelefoons accepteren de pukcode niet. Volg onderstaande vier stappen:
Plaats je Simyo simkaart in een ander merk telefoon. Het maakt niet uit welk merk telefoon het is, als het maar geen Samsung telefoon is.
Voer de pukcode in die bij je Simyo simkaart hoort.
Kies daarna een nieuwe pincode, die je vervolgens bevestigt door de nieuwe pincode nog een keer in te voeren.
Haal de simkaart uit de telefoon en plaats deze weer terug in je eigen Samsung telefoon.
Je kunt nu de nieuwe pincode invoeren en de simkaart ontgrendelen.
Kun je niet bellen of sms’en en denk je dat je bent afgesloten? Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Tip: Zet eerst je telefoon uit, haal de batterij er even uit en zet daarna je telefoon weer aan. Misschien is dit de oplossing al.
Heeft deze tip niet geholpen en ben je net een nieuwe klant? Kijk dan hier. Ben je al langere tijd klant? We hebben een aparte pagina gemaakt over je telefoonverbinding. Hier lees je mogelijke oorzaken en oplossingen om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen.
Als je de pukcode bent kwijtgeraakt, probeer dan vooral niet willekeurig codes in te voeren. Na tien mislukte pogingen wordt uw simkaart namelijk permanent geblokkeerd en heb je een vervangende simkaart nodig.
Je kunt je achtcijferige pukcode altijd terugvinden in Mijn Simyo, onder Instellingen -> Simkaart.
Wanneer je je telefoon aanzet vraagt je toestel om de pincode. Heb je deze drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode. Gebruik je eSIM? Dan heb je geen pin- of pukcode.
De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Klik op het oogje om de code te kunnen bekijken. De pin- en pukcode hebben we je ook per e-mail gestuurd nadat je je simkaart hebt geactiveerd.
Wil je de pincode wijzigen? In de meeste telefoons kan dat! Als je de pincode wijzigt in je telefoon, verandert de pincode niet op Mijn Simyo. Sla je gewijzigde pincode dus goed op.
Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij helpen je met het instellen van een nieuwe pincode:
Blokkeer expres de pincode door drie keer een foute pincode in te voeren.
Toets dan de pukcode in. Ook de pukcode vind je op Mijn Simyo onder - Instellingen - Simkaart.
Je telefoon vraagt nu om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo.
In de meeste toestellen kun je zelf ook een (pin)code instellen. Het verschil is dat je met deze (pin)code niet je simkaart, maar je telefoon beveiligt. Deze voer je elke keer in wanneer je je telefoon ontgrendelt. Weet je de toestelcode niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Neem in dat geval contact op met de leverancier van je telefoon.
Je Simyo simkaart is standaard beveiligd met een pin- en pukcode. Heb je je pincode drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode.
De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Klik op het oogje om de code te kunnen bekijken. Het is niet mogelijk je pukcode te wijzigen. Deze is uniek en wordt eenmalig verstrekt. Je kunt wel je pincode wijzigen.
Vraagt je telefoon om een pukcode? Toets deze in en stel meteen een nieuwe pincode in. Dit doe je zo: Pukcode op Mijn Simyo Je pukcode vind je op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.
Vul de acht cijferige pukcode in. Heb je een Samsung telefoon? Dan kan het zijn dat je telefoon de pukcode niet accepteert. Plaats dan je Simyo-simkaart tijdelijk in een andere telefoon om met de pukcode een nieuwe pincode in te stellen. Hierna kun je de simkaart weer in je eigen telefoon gebruiken.
Nadat je de pukcode hebt ingevoerd, vraagt je telefoon om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo. Bevestig daarna de nieuwe pincode door deze nog een keer in te vullen.
Goed om te weten: je hebt in totaal 10 pogingen om je pukcode in te toetsen. Daarna blokkeert je simkaart automatisch. In dat geval heb je een vervangende simkaart nodig. Deze bestel op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.
Het is bij Simyo altijd mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen. Een nieuw telefoonnummer kost € 5,-. Deze kosten worden in rekening gebracht op je factuur of in mindering gebracht op je beltegoed. Het is niet mogelijk om zelf een telefoonnummer uit te kiezen. Je krijgt een telefoonnummer van Simyo toegewezen.
Wil je een nieuw telefoonnummer? Neem dan contact op met de klantenservice.
Let op: Ben je een Prepaid beller? Zorg er dan voor dat je voldoende beltegoed hebt (meer dan € 5,-) als je een nieuw telefoonnummer aanvraagt.
Word je telefonisch lastiggevallen? Kijk dan bij dit artikel om te zien of de gegeven oplossing wellicht een betere voor je is.
Ben je een nieuwe klant en krijg je een melding als je de Simyo simkaart in je telefoon doet? Gebruik je een andere telefoon dan normaal en werkt de simkaart niet? Dan kan het zijn dat je telefoon een simlock heeft. Deze meldingen duiden op een simlock:
Sim ongeldig;
Netwerkcode;
SP code;
Blokkeringscode;
Sim niet geldig;
Plaats Sim;
Sim niet beschikbaar.
Heb je één van deze meldingen? Haal dan je simkaart uit je telefoon en plaats deze daarna weer terug. Krijg je weer dezelfde melding? Dan weet je zeker dat je telefoon een simlock heeft. Neem contact op met de provider bij wie je de telefoon hebt aangeschaft. Zij hebben de unlockcode voor je.
Staat je melding er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice.
Een print screen kun je maken met behulp van de knop 'print screen/ prnt scrn" op je toetsenbord; meestal boven de cijfers aan de rechterkant van je toetsenbord. Vervolgens open je Word en druk je op Ctrl + V (Ctrl ingedrukt houden terwijl je de V intoetst). Een kopie van je schermweergave wordt nu in Word geplakt. Dit document kun je opslaan en meesturen als bijlage.
Met een Mac maak je met CMD (appeltje), SHIFT en 3 een print screen. Met CMD + V (CMD-knop ingedrukt houden en letter V indrukken) kun je de print screen in Word plakken.
Screenshot op je telefoon
Je kunt natuurlijk ook een screenshot maken op je telefoon. Dit doe je zo:
Android
Op een Android telefoon maak je een schermafbeelding door één van de volumetoetsen en de powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Na ongeveer drie seconden flitst het scherm en is je screenshot gemaakt. Je schermafbeelding vind je terug in de galerij. Dit kan verschillen per merk. Op sommige telefoons hoef je de knoppen niet ingedrukt te houden.
iOS
Bij een iPhone of iPad druk je één van de volumetoetsen en de thuisknop tegelijkertijd in. Na ongeveer drie seconden flitst het scherm en is je screenshot gemaakt. Je schermafbeelding vind je terug in de galerij.
Krijg je een foutmelding op het scherm van je telefoon als je je simkaart wil gebruiken? Dit kan een aantal oorzaken hebben. We hebben de meest voorkomende meldingen voor je op een rijtje gezet.
Ben je een nieuwe klant en krijg je een melding als je de Simyo simkaart in je telefoon doet? Gebruik je een andere telefoon dan normaal en werkt de simkaart niet? Dan kan het zijn dat je telefoon een simlock heeft. Deze meldingen duiden op een simlock:
Sim ongeldig;
Netwerkcode;
SP code;
Blokkeringscode;
Sim niet geldig;
Plaats Sim;
Sim niet beschikbaar.
Heb je één van deze meldingen? Haal dan je simkaart uit je telefoon en plaats deze daarna weer terug. Krijg je weer dezelfde melding? Dan weet je zeker dat je telefoon een simlock heeft. Neem contact op met de provider of aanbieder bij wie je de telefoon hebt aangeschaft.
Krijg je één van de onderstaande meldingen? Dan moet je simkaart opnieuw aangemeld worden op het netwerk. Dat kun je eenvoudig zelf doen door je telefoon tien minuten uit te zetten en daarna weer aan te doen.
Sim(kaart) niet geregistreerd;
Geen service;
Beperkte service;
Sim niet actief;
Registratie simkaart mislukt.
Werkt dit niet of staat je melding er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen je simkaart een reset geven, indien nodig.