Veelgestelde vragen
Wat is Sim Only?
Sim Only. De naam verklapt het al: je krijgt alleen een simkaart. Je kiest voor deze abonnementsvorm als je nog een goede telefoon hebt liggen. Zo houd jij je maandkosten laag, een groot verschil met de klassieke Prepaid dus. En omdat je geen telefoon ‘leent’ wordt een Sim Only niet als lening gezien. Mooi meegenomen!
Heb je een betrouwbare telefoon? Kies voor Sim Only van Simyo en je krijgt er een betrouwbaar netwerk bij. Want wie voor Simyo kiest, belt en internet op het netwerk van KPN.
Hoe snel is mijn internet bij Simyo?
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. De snelheden zijn afhankelijk van je toestel, dekking in het gebied en drukte op het netwerk. Is je telefoon niet 4G ready? Dan maak je automatisch gebruik van 2G tot december 2025, daarna wordt 2G uitgeschakeld. Vanaf dat moment kun je alleen met een 4G of 5G telefoon bellen en internetten bij Simyo. Meer informatie over het netwerk.
Kan ik ook een familie abonnement afsluiten?
Simyo is ideaal voor families! Met Samen korting bestel je via de Mijn Simyo app een Sim Only voor je familielid. Na het bestellen beheer je direct het nummer voor jouw famielielid. Daarmee heb je inzicht in de facturen, het verbruik, en nog veel meer! En als kers op de taart: jullie krijgen allebei € 10,- korting! Heb je al meerdere Simyo nummers in het gezin? Dan kan je deze eenvoudig in onze app beheren. Zo heb je een goed overzicht van hoe het ervoor staat bij je familieleden. We hebben ook slimme tips voor families op een rijtje gezet
Kan ik een Sim Only abonnement afsluiten met nummerbehoud?
Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.
Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.
Tarieven
Dekking
Simyo maakt gebruik van het betrouwbare 5G-netwerk van KPN. Zo profiteer jij van optimale dekking, waar je ook bent. Controleer hier de dekking in jouw regio.
Voorwaarden en actievoorwaarden
Bundelwijzigingen
- Je mag maandelijks overstappen naar hogere of lagere bundels. Je stapt dan over naar de op het moment van wijzigen geldende bundels en tarieven
- Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de eventuele korting die hoort bij de nieuwe abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt. Je korting op je huidige abonnementsvorm komt dan te vervallen.
Bundelverbruik
- Binnen de bundel vallen gesprekken binnen Nederland naar mobiele en vaste nummers of voicemail en sms'jes.
- Simyo rondt ieder gesprek per hele minuut naar boven af.
- Sms'jes worden afgerekend per bericht van maximaal 160 karakters.
- Overgebleven bundeltegoed neem je niet mee naar de volgende maand.
- Buiten je bundel betaal je € 0,31 per minuut/sms.
- Voor verbruik in en naar het buitenland en voor bellen naar servicenummers gelden afwijkende tarieven.
- Je aansluiting wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Dat is om onverwacht hoge kosten te voorkomen. Je kunt je aansluiting weer activeren door een tussentijdse betaling te doen. Er zit vertraging in het verwerken van verbruik. In Nederland tot 4 uur en in het buitenland tot 36 uur. Daarom kunnen we niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Je bent de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.
Voordeelbundels
- Voordeelbundels als internet- en sms-bundels zijn maandelijks aan te passen óf op te zeggen.
- De Sms Onbeperkt is alleen geldig voor het versturen van sms-berichten vanuit Nederland naar Nederlandse mobiele en vaste nummers.
- Als je een internetbundel hebt, kan je MB's bijkopen. Bijgekochte MB's zijn geldig tot het einde van de maand.
- Internet zonder of buiten je bundel kost € 0,15 per MB en wordt afgerekend per kilobyte.
Overige
- Voor het vroegtijdig beëindigen van het jaarcontract geldt een afkoopregeling. Dit houdt in dat de kosten van de bundel zoals afgesloten in het jaarabonnement, maal de resterende maanden in rekening worden gebracht na de opzegging.
Bestellen met een buitenlands rekeningnummer
Via de site is het alleen mogelijk om te bestellen met een Nederlands rekeningnummer. Wil je toch graag gebruikmaken van een buitenlands rekeningnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31(0)800-8007 (gratis), of mail naar: klantenservice@simyo.nl