Prepaid met nummerbehoud
Prepaid met nummerbehoud betekent dat je het vertrouwde telefoonnummer van je huidige provider meeneemt als je overstapt naar Prepaid van Simyo. Wij regelen dat graag en helemaal gratis voor je.
- Hoe werkt Prepaid met nummerbehoud?
-
Je kunt tijdens de bestelling aangeven dat je het huidige nummer wil houden. Het enige wat je bij de hand moet houden is je 06 nummer. We sturen je na het afronden van de bestelling een verificatiecode per sms. Stuur een sms terug met dezelfde code om je nummerbehoud te bevestigen.
Wij geven alles door aan je huidige provider en zeggen je abonnement op. Je kunt de voortgang van je aanvraag volgen op Mijn Simyo, onder ‘Overzicht’.
Je ontvangt de bevestiging van je bestelling in de mail. Daarna krijg je binnen drie dagen nog een mail met de datum wanneer je nummer wordt overgezet. Een dag voor die overzetdatum sturen we je nog een herinnering.
- Datum van overzetten
-
Het hangt van je huidige contract af op welke datum je nummer overgaat naar ons. Als je nu een Prepaid simkaart hebt, kunnen we je nummer binnen zeven werkdagen overzetten.
Heb je een abonnement? Dan geef je ons aan op welke dag je wil overstappen. We mogen je nummer pas overnemen vanaf de laatste dag van je huidige contract.
Wel kun je zestig werkdagen voor de einddatum je aanvraag bij ons indienen. Voor een zakelijk abonnement zijn dat negentig tot 120 dagen. Een voorbeeld: je contract eindigt 15 augustus van dit jaar. Dan kun je op 25 mei je aanvraag indienen. Daarvoor wordt je aanvraag afgewezen.
Heb je al opgezegd bij je provider? Als we je nummer nog kunnen overzetten vóór het einde van je contract, is er geen probleem. Het overzetten van een nummer duurt meestal vijf dagen.
Je oude simkaart vervalt op de overzetdatum. Stop je nieuwe Simyo simkaart in je telefoon en voer je nieuwe pincode in. De pincode vind je op Mijn Simyo onder ‘Mijn gegevens’. Nu is je simkaart geactiveerd en kun je bellen met je vertrouwde nummer. Operatie Prepaid met nummerbehoud is geslaagd!
- Er gaat iets mis
-
Het kan zijn dat er iets mis gaat bij de aanvraag. In dat geval zie je bij Mijn Simyo een melding met de tekst: ‘Nummerbehoud afgewezen. Bekijk de reden en vraag opnieuw aan’.
Wat kan er mis zijn? Veel voorkomende oorzaken zijn:
- Te vroeg aangevraagd
- Nummer is afgesloten
- Telefoonnummer / provider is niet bekend
- Het overgangsverzoek, in telecomjargon ook wel ‘porting’ genoemd, is al in behandeling
- Klantnummer is onjuist of ontbreekt
Je moet nu zelf opnieuw een aanvraag doen op Mijn Simyo.
- Nummerbehoud vergeten aan te vragen
-
Ben je tijdens de bestelling vergeten om nummerbehoud aan te vragen? Dan regel je het zo: als je een nieuwe simkaart hebt, log je in bij Mijn Simyo. Je krijgt een keuze: wil je de simkaart activeren mét of zónder nummerbehoud. Je kiest dan mét nummerbehoud.
We vragen nu nummerbehoud aan bij je vorige provider en zeggen je abonnement op. Dit kun je allemaal volgen in Mijn Simyo. We sturen je een bevestigingsmail.
- Simyo krijgt een 8,4
-
De Consumentenbond doet onderzoek naar de diensten van providers. Daarnaast geven gebruikers hun eigen ervaringen door aan het panel van de Consumentenbond. Volgens de Consumentenbond is Simyo de meest betrouwbare provider. De belkwaliteit is het beste en het internet geeft de minste storingen. De gratis klantenservice van Simyo krijgt ook steeds weer mooie cijfers. Meer over de beste prepaid provider lees je hier.