Je Simyo abonnement opzeggen

Denk je erover om je abonnement op te zeggen? Dat vinden we erg jammer. Daarom maken we graag nog even gebruik van dit moment om een aantal dingen met je te delen, voordat je écht de knoop doorhakt.

Niet helemaal tevreden met je abonnement?

Gratis elke maand je bundels wijzigen

Misschien sluit je bundel niet (meer) aan bij je huidige telefoongebruik. Maak je vaak kosten buiten je bundel? Of gebruik je juist niet alles? Via Mijn Simyo kun je snel je bundel aanpassen, naar boven óf beneden. Je betaalt altijd voor de tarieven die er waren toen je bij ons kwam. Geen verassingen dus! Als je vragen hebt over het wijzigen van je bundels dan staan we altijd voor je klaar.

Verlengen met onze huidige tarieven

Loopt je contract (bijna) af of heb je een maandelijks opzegbaar contract? Dan kan je je abonnement verlengen met ons huidige Sim Only aanbod. Misschien kom je wel voordeliger uit dan je huidige abonnement! Wil je je abonnement verlengen? Dat kan via Mijn Simyo.

Verlengen met telefoon

Toe aan iets nieuws? Wij hebben ook mobiele telefoons! Je kan kiezen uit ons aanbod van allerlei grote telefoonmerken. Log in op Mijn Simyo en neem een kijkje!

Wil je iets kwijt? Laat het weten!

Wij gaan graag met je in gesprek om te kijken of we je kunnen helpen. Stuur ons een berichtje via mail of WhatsApp, stel je vraag op het Simyo forum, of bel met onze klantenservice. Wie weet kunnen we nog iets voor je betekenen!

Wil je iets kwijt? Laat het weten!

Wist je dit?

Betrouwbaar netwerk van KPN

Simyo gebruikt het KPN netwerk: het als uitstekend geteste 4G-netwerk van Nederland. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Meer weten over het newerk? We hebben er een speciale pagina over gemaakt.

Liever annuleren?

Je kunt je Simyo Sim Only abonnement annuleren tot 14 dagen nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Voor meer informatie, de voorwaarden van annuleren én het annuleren van je abonnement, hebben we een speciale pagina gemaakt.

Let op: Heb je een aanvraag voor nummerbehoud gedaan? Dan wordt je huidige abonnement niet meer door ons opgezegd. Met de annulering komt namelijk ook je aanvraag voor nummerbehoud te vervallen.

Je abonnement tóch opzeggen?

Opzeggen met nummerbehoud

Wil je je telefoonnummer behouden? Bestel dan een aansluiting bij de nieuwe provider en vraag nummerbehoud aan. Zodra deze is goedgekeurd, wordt jouw abonnement bij Simyo automatisch opgezegd.


Opzeggen zonder nummerbehoud

Zeg dan je abonnement op via Mijn Simyo. Zorg dat je daar alle stappen doorloopt. Ga je bij ons weg voordat je contract is afgelopen? Je betaalt dan een afkoopsom. Je vindt je afkoopsom bij de laatste stap.

Alle stappen doorlopen? Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail van je opzegging.

Simyo Prepaid opzeggen

Heb je een Prepaid aansluiting bij Simyo? Dan heb je geen contract en hoef je dus niet op te zeggen.

Je telefoonnummer meenemen naar een andere provider

Vraag dan nummerbehoud aan bij de nieuwe provider. Als je telefoonnummer is overgenomen, vervalt je aansluiting bij Simyo. Maak je beltegoed tijdig op, want ook dat komt te vervallen zodra je nummer is overgezet. 

Overstappen naar een Sim Only abonnement

Dat regel je eenvoudig via Mijn Simyo. Binnen twee dagen is je Prepaid simkaart omgezet naar een Sim Only aansluiting, met behoud van je telefoonnummer!  Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik op voor een klant die overleden is?

Wij kunnen ons goed voorstellen dat de periode na een overlijden hectisch en zwaar is. Onze klantenservice helpt je graag met het kosteloos opzeggen of overzetten van de abonnementen van de overledene. Wil je naast je Simyo abonnement ook in één keer andere diensten opzeggen of overzetten? Dan kan je dit regelen via Closure. Denk aan een verzekering, energiecontract en een goed doel. We hopen je op deze manier wat zorgen uit handen te kunnen nemen. Dit is hoe het werkt:

Sim Only abonnement

  • Meld het overlijden hier. Hier kan je meteen aangeven welke diensten je wil opzeggen of wil overzetten.

  • Na ontvangst van de melding beëindigen we het abonnement en blokkeren we de simkaart binnen drie werkdagen.

  • We verwerken de opzegging met terugwerkende kracht. Zijn er facturen betaald na het overlijden zonder dat er verbruik is geweest? Dan storten wij dit binnen twee weken naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Prepaid aansluiting

  • Meld het overlijden hier. Hier kan je meteen aangeven welke diensten je wil opzeggen of wil overzetten.

  • Na ontvangst van de melding beëindigen we het abonnement en blokkeren we de simkaart binnen drie werkdagen.

  • Staat er nog tegoed op de simkaart? Dan storten wij dit binnen twee weken naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Wat is de einddatum van mijn contract?

De einddatum van je contract vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Abonnement. Onder 'Mijn abonnement' staat aangegeven tot welke datum je contract loopt.

Met een tweejarig abonnement en een jaarabonnement is het overigens ook mogelijk om maandelijks je bundels wijzigen.

Zie je de melding "Je contract is afgelopen." en heb je wel een één- of tweejarig abonnement afgesloten? Dan is je contractperiode verlopen. Je abonnement is nu maandelijks opzegbaar. Je bent nu vrij om te verlengen, op te zeggen óf om over te stappen naar een andere provider.

Wat is mijn opzegtermijn?

Als je je Simyo Sim Only abonnement opzegt via Mijn Simyo, dan vervallen je aansluiting én telefoonnummer over 30 dagen. Wil je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider? Zeg dan niet zelf op: je nieuwe provider regelt de opzegging bij Simyo.

Let op: Heb je een abonnement van een of twee jaar? Kijk dan tot wanneer je abonnement loopt. Je vindt deze informatie op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Abonnement. Je kunt twee maanden van tevoren je opzegging indienen. Zie je geen einddatum? Dan is je contract al verlopen en wordt je contract maandelijks stilzwijgend onder dezelfde voorwaarden verlengd. Je bent nu vrij om op te zeggen óf om over te stappen naar een andere provider.

Kan ik mijn abonnement afkopen?

Ja, je kan je contract afkopen door een afkoopsom te betalen. Dit houdt in dat je in één keer al je abonnementskosten afbetaalt. Je betaalt de abonnementskosten af van de resterende maanden tot de datum dat je contract afloopt. De afkoopsom wordt berekend op basis van je bundels die op je contract staan.

Stap je over naar een nieuwe provider? Je wordt dan geïnformeerd over je afkoopsom zodra je nieuwe provider de opzegging heeft aangevraagd. Zeg je toch liever je abonnement zelf op? Vind hier de stappen om dat te doen. Dan vind je de afkoopsom tijdens de laatste stap.

Hoe beëindig of annuleer ik een bundel?

Je kunt je Internetbundel beëindigen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Klik op het overzicht op op 'bundels wijzigen'. Je beëindigt de bundel door te kiezen voor 'Geen internet'. Klik op 'Verder' en bevestig je keuze.

Heb je een Internetbundel aangezet en wil je die weer uitzetten? Dat kan! Je bundel gaat uit op de eerste dag van de komende maand. Het is niet mogelijk om een bundel met terugwerkende kracht op te zeggen.

Hoe zeg ik mijn prepaid op?

Heb je een Prepaid aansluiting bij Simyo? Dan heb je geen contract en hoef je dus niet op te zeggen.

Wil je je Simyo telefoonnummer meenemen naar een andere provider?
Vraag dan nummerbehoud aan bij de nieuwe provider. Als je telefoonnummer is overgenomen, vervalt je aansluiting bij Simyo. Maak je beltegoed tijdig op, want ook dat komt te vervallen zodra je nummer is overgezet. 

Wil je overstappen naar een Simyo Sim Only abonnement?
Dat regel je eenvoudig op Mijn Simyo. Ga naar het kopje Overzicht, klik op 'stap over naar Sim Only' en kies de bundels die het beste bij je passen. Binnen twee dagen is je Prepaid simkaart omgezet naar een Sim Only aansluiting, met behoud van je telefoonnummer!  Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.

Hoe kan ik mijn beltegoed overzetten?

Heb je twee Simyo Prepaid simkaarten en wil je het beltegoed van de ene Simyo Prepaid simkaart overzetten naar de andere? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit proces is helemaal gratis, dus al je beltegoed blijft van jou.

Vermeld het telefoonnummer waar je het beltegoed naar over wil zetten en én het telefoonnummer van de aansluiting die komt te vervallen. Zodra het beltegoed is overgeheveld, zullen wij de lege simkaart blokkeren en de aansluiting beëindigen. De lege simkaart kun je daarna doorknippen en weggooien.

Let op: eventueel bonusbeltegoed dat niet is opgemaakt, wordt niet overgezet

.