Zodra je bel- en/of internetbundel is geactiveerd, valt het verbruik binnen je bundels. Er zijn situaties waarin je wel extra kosten betaalt. Dit noemen we buitenbundelkosten.
Dit zijn kosten die buiten je bundel vallen:
- Je belbundel die op is. Als je geen extra minuten koopt, dan vallen uitgaande gesprekken buiten je bundel.
- Je internetbundel die op is. Als je geen dataplafond hebt ingesteld of geen extra MB’s koopt, dan internet je tegen het buitenbundeltarief.
- Het bellen naar servicenummers zoals een 0900-nummer.
- Bellen of internetten buiten de EU valt standaard buiten de bundel. Achter dit verbruik zie je hoeveel je hiervoor betaalt.
- Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten de bundel. Ook als je vanuit Nederland naar een EU-land belt.
Heb je buitenbundelkosten gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. Meer informatie hierover vind je op
deze pagina
.
Hoogverbruik
Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeren we uit voorzorg tijdelijk je aansluiting. Ben je afgesloten wegens hoogverbruik? We hebben een speciale pagina met alle informatie hierover. Je vindt hier ook de stappen om je aansluiting zo snel mogelijk weer te activeren.
Dataplafond instellen voor extra zekerheid
Wil je zorgeloos kunnen internetten zonder je verbruik in de gaten te hoeven houden? Stel een dataplafond in. Met een dataplafond stopt je internetverbinding automatisch wanneer je internetbundel op is. Wil je een dataplafond instellen? Op
deze pagina
vind je alle informatie.