Openstaande facturen

Openstaande facturen

Je betaalt je Simyo factuur via automatische incasso. Zo heb je er geen omkijken naar! Maar wat gebeurt er als de incasso niet lukt en je factuur open blijft staan? Wij laten je precies zien welke stappen we nemen én hoe je dit kunt voorkomen.

Jouw Simyo factuur

Op je Simyo factuur zie je precies waar je voor betaalt. Wij sturen je elke maand een e-mail waarin we je laten weten dat je factuur klaarstaat. Vanaf dat moment kun je inloggen op Mijn Simyo om de factuur te bekijken. We hebben een aparte pagina aangemaakt die jou alles uitlegt over je factuur.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Betaal je factuur via automatische incasso of handmatig via iDeal. In de eerste instantie schrijven wij het bedrag van je rekening af via automatische incasso. Lukt dat niet? Dan blijft de factuur openstaan.

Handmatig betalen

Handmatig betalen

Je kunt de factuur betalen via Mijn Simyo. In het overzicht zie je direct of je nog een openstaande factuur hebt. Betaal de factuur via iDeal of wacht op de herinneringsmail. Als de incasso niet gelukt is, krijg je automatisch een e-mail met een herinnering. In deze e-mail vind je een betaallink waarmee je de factuur direct kunt betalen.

Betalingsregeling

Betalingsregeling

Wil je jouw factuur wat later óf in termijnen betalen? Wij denken graag met je mee. Neem contact op met onze klantenservice en via het kanaal naar jouw keuze.

Openstaande factuur? Dit zijn de stappen:

Het kan gebeuren dat de betaling van een factuur niet gelukt is. Daar houden we je altijd van op de hoogte via e-mail. Check daarom in Mijn Simyo of je e-mailadres nog klopt.

1

Eerste herinnering

Bij een mislukte incasso ontvang je een e-mail. Als de betaling niet binnen 14 dagen is voldaan, volgen herinneringen per e-mail en sms. Je kunt eenvoudig betalen via Mijn Simyo of de link in de herinneringsmail.

2

Tweede herinnering

14 dagen na de eerste herinnering sturen we een tweede herinneringsmail én sms. Daarnaast worden er €5 administratiekosten toegevoegd aan de factuur.

3

Derde herinnering en blokkade

Een week na de tweede herinnering ontvang je een derde herinnering. De administratiekosten bedragen dan €15. Uitgaand belverkeer wordt geblokkeerd, en internetten is niet meer mogelijk. Om je aansluiting te herstellen, betaal je de factuur plus administratiekosten via iDEAL op Mijn Simyo of via de betalingsherinnering. Na betaling wordt je nummer binnen 2 werkdagen automatisch gedeblokkeerd.

4

Definitieve afsluiting

We sturen nog enkele herinneringen. Bij geen reactie of betaling wordt je aansluiting definitief afgesloten, en de factuur wordt overgedragen aan een incassobureau.

Hoge kosten op je factuur?

Heb je hoge kosten op je openstaande factuur? Dit is waarschijnlijk de oorzaak:

Je eerste factuur

Je eerste factuur ziet er iets anders uit doordat je bij Simyo de abonnementskosten altijd een maand vooruit betaalt. Je betaalt op je eerste factuur dus voor de resterende dagen van de maand dat je abonnement ingaat en de daaropvolgende maand.

Aansluitkosten

Op je eerste factuur worden ook de aansluitkosten in rekening gebracht. Misschien heb je ze vorige maand al betaald. Zo niet, dan staan ze op deze factuur.

Eenmalige telefoonkosten

Heb je een nieuwe telefoon bij Simyo gekocht? Dan komen daar kosten bij kijken. Als je hebt besloten om een deel van de kosten van de telefoon vooraf te betalen, vind je deze eenmalige kosten terug op de factuur. Daarnaast worden ook de bezorgkosten en de thuiskopieheffing op je factuur vermeld.

Buitenbundelkosten

Zodra je bel- en/of internetbundel is geactiveerd, valt het verbruik binnen je bundels. Er zijn situaties waarin je wel extra kosten betaalt. Dit noemen we buitenbundelkosten.

Dit zijn kosten die buiten je bundel vallen:

  • Je belbundel die op is. Als je geen extra minuten koopt, dan vallen uitgaande gesprekken buiten je bundel.
  • Je internetbundel die op is. Als je geen dataplafond hebt ingesteld of geen extra MB’s koopt, dan internet je tegen het buitenbundeltarief.
  • Het bellen naar servicenummers zoals een 0900-nummer.
  • Bellen of internetten buiten de EU valt standaard buiten de bundel. Achter dit verbruik zie je hoeveel je hiervoor betaalt.
  • Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten de bundel. Ook als je vanuit Nederland naar een EU-land belt.

Heb je buitenbundelkosten gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. Meer informatie hierover vind je op deze pagina .

Hoogverbruik

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeren we uit voorzorg tijdelijk je aansluiting. Ben je afgesloten wegens hoogverbruik? We hebben een speciale pagina met alle informatie hierover. Je vindt hier ook de stappen om je aansluiting zo snel mogelijk weer te activeren.

Dataplafond instellen voor extra zekerheid

Wil je zorgeloos kunnen internetten zonder je verbruik in de gaten te hoeven houden? Stel een dataplafond in. Met een dataplafond stopt je internetverbinding automatisch wanneer je internetbundel op is. Wil je een dataplafond instellen? Op deze pagina vind je alle informatie.

Vraag?
Antwoord

Waarom zie ik sessies van 58,59 MB’s op mijn factuur?

Heb je een flinke internetsessie gehad? Dan zie je dat internetverbruik opgebroken in sessies van 58,59 MB’s op je factuur verschijnen. Geen zorgen! Dat komt omdat ons systeem het verbruik registreert met sessies van maximaal 58,59 MB’s. Als je dus bijvoorbeeld 200 MB’s hebt verbruikt, dan zie je dat terug als drie pakketjes van 58,59 en een pakketje met de overige 24,23 MB’s.

Waarom betaal ik administratiekosten als ik mijn factuur niet betaal?

Je betaalt administratiekosten om te compenseren voor de extra administratie die openstaande facturen met zich meebrengen. We houden je wel altijd op de hoogte van de administratiekosten voordat ze er zijn. Zo zie je bijvoorbeeld in de tweede herinneringsmail staan dat de administratiekosten bij de volgende herinneringsmail omhoog gaan.

Waarom is mijn eerste factuur hoger dan normaal?

Dat komt door de abonnementskosten die je vooruitbetaalt en door de aansluitkosten. Lees meer over je eerste factuur op onze factuurpagina .

Mijn factuur ligt bij een incassobureau. Wat nu?

Als je factuur te lang openstaat, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar ons incassobureau Intrum Justitia. Het incassobureau zal in dat geval contact met je opnemen hierover. Zodra de factuur bij het incassobureau ligt, kun je deze niet meer bij Simyo betalen. Wil je zelf graag contact opnemen met het incassobureau? Dat kan! De contactgegevens van Intrum Justitia vind je hier .

Wat is het rekeningnummer van Simyo?

We gebruiken voor onze Sim Only en Prepaid klanten verschillende rekeningnummers.

We raden aan om vooral in te loggen op Mijn Simyo en openstaande facturen via iDEAL te betalen. Dat is makkelijker, voorkomt fouten en we kunnen de betaling gelijk verwerken. Mocht je toch liever een handmatige betaling willen doen, let er dan op dat je het juiste rekeningnummer gebruikt en het juiste factuurnummer vermeldt. Zet je 06-nummer er ook bij voor de zekerheid.

Sim Only
IBAN: NL83INGB0007811682
BIC: INGBNL2A
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer en factuurnummer

Prepaid
IBAN: NL19INGB0007811670
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer

Mijn bankrekening is geblokkeerd voor automatische incasso’s. Wat nu?

We raden je aan contact op te nemen met je bank. Alleen zij kunnen de blokkade opheffen. Zodra dat gedaan is kunnen wij het bedrag automatisch van je rekening afschrijven. Zolang dat niet kan, betaal jij je facturen via Mijn Simyo of de iDeal link die je in de herinneringsmail vindt.