Jouw contract bij Simyo

Je contract bij Simyo is het koord dat ons met elkaar verbindt. Je ziet precies terug wat we hebben afgesproken. Dat is handig voor jou én voor ons! Ben je niet iemand die documenten van top tot teen leest? Geen probleem! Wij leggen je precies uit wat je op je Simyo contract ziet.

Waarom heb ik een contract?

Omdat het slim is om op papier te hebben wat we hebben afgesproken. Tijdens je bestelling kies jij je bundels en misschien ook een telefoon. Het is belangrijk dat je altijd je contract erbij kan pakken om te zien wat je besteld hebt. Ook zie je op je contract terug welke andere afspraken we samen hebben gemaakt: dat je je bundels mag wijzigen, hoe het zit met nummerbehoud, en hoe je je abonnementskosten betaalt.

Hoe ziet mijn contract eruit?

Hieronder vind je een paar belangrijke punten die we in je contract hebben gezet. Zo blijf jij op de hoogte van hoe de vork in de steel steekt bij Simyo!

Je bundels bij Simyo

De bundels die je hebt uitgekozen tijdens het bestellen staan in je contract. Wist je dat je op ieder moment je bundels mag veranderen via onze app of Mijn Simyo? De aanpassing gaat dan in vanaf de eerste van de volgende maand. Zo zit je nergens aan vast!

Je gegevens

Op je contract zie je welke gegevens je bij ons hebt opgegeven. Wil je dat iemand anders je contract overneemt? Lees hier hoe dat moet.

Ook je telefoonnummer staat op je contract. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan zie je dit nummer op je contract na de overname.

Je betaalgegevens

Elke vierde week van de maand betaal jij via automatische incasso het factuurbedrag. Op je contract zie je van welke rekening wij dit afschrijven. Zo hoef je nergens naar om te kijken! Wij stoppen hiermee zodra jij geen abonnement meer hebt en alle openstaande facturen betaald zijn.

Je einddatum

Ook je einddatum staat in je contract. Deze is gebaseerd op de looptijd van je contract. Je kiest zelf tijdens het bestellen welke looptijd het beste bij jou past. Na afloop van je contractduur verandert het contract automatisch in een maandelijks opzegbaar contract.

Wanneer start mijn contract?

Ik heb een Sim Only abonnement zonder nummerbehoud
Ik heb een telefoon met abonnement zonder nummerbehoud
Ik heb een abonnement mét nummerbehoud

Wat is de einddatum van mijn contract?

Je einddatum vind je op Mijn Simyo. Deze is gebaseerd op de looptijd van je contract.

Zie je geen einddatum? Dan is de einddatum van je contract al voorbij. Je kunt verlengen voor 1 jaar, 2 jaar of kies een maandelijks opzegbaar contract. Ook kan je voor 2 jaar verlengen met een telefoon erbij.

Heb je je huidige contract nog niet 9 maanden? Niet getreurd, zodra de 9 maanden voorbij zijn, kan ook jij je abonnement verlengen. Vaak met extra voordeel!

Wat is de einddatum van mijn contract?

Veelgestelde vragen

Wat is mijn looptijd?

Je looptijd is de duur van je contract. Je kiest zelf tijdens het bestellen welke looptijd het beste bij jou past. Wil je een jaarcontract, tweejarigcontract of liever een maandelijks opzegbaar contract? Een tweejarig contract is altijd het voordeligst! Als je kiest voor een telefoon bij je abonnement, duurt je contract altijd twee jaar. Na afloop van je contractduur verandert het contract automatisch in een maandelijks opzegbaar contract. En dat terwijl je bundelprijzen gewoon hetzelfde blijven!

Kan ik opzeggen voordat het contract verlopen is?

Ja, dat kan. Je betaalt dan een afkoopsom. Dat betekent dat je de kosten van de resterende maanden in één keer betaalt.

Wil je je Simyo telefoonnummer meenemen naar een andere provider?

Vraag dan nummerbehoud aan bij de nieuwe provider. Tijdens het bestellen bij je nieuwe provider kan je er voor kiezen om je contract bij ons af te kopen. Je nieuwe provider zal dan je abonnement bij ons opzeggen. Wij informeren je daarna via een e-mail over je afkoopsom. De afkoopsom zal worden opgeteld bij je laatste factuur van ons.

Wil je opzeggen zonder je telefoonnummer te behouden?

Dan kan je opzeggen via Mijn Simyo op deze pagina. Nadat je door alle stappen heen bent, informeren we je meteen over je afkoopsom. Je kan er dan zelf voor kiezen om verder te gaan met opzeggen.

Kan ik mijn naam op mijn contract veranderen?

Ja, dit kan! Let op: Voor de meeste aanpassingen die hieronder worden besproken hebben we een kopie van je ID-bewijs nodig. Je kan gemakkelijk gebruik maken van de KopieID-app van de rijksoverheid om een veilige kopie van je legitimatiebewijs te maken.

We vertellen je per situatie welke documenten we van je nodig hebben. Stuur je documenten naar klantenservice@simyo.nl

  • Getrouwd: een kopie van je identiteitsbewijs en je trouwakte. Heb je een abonnement met telefoon? Dan wordt het contract afgesloten op je geboortenaam. Deze kun je wijzigen zodra je telefoon is afbetaald.

  • Gescheiden: een kopie van je identiteitsbewijs en je scheidingsakte.

  • Voornaam wijzigen: staat er bijvoorbeeld een spelfout in je voornaam op Mijn Simyo? Stuur ons dan een kopie van je identiteitsbewijs.

  • Er kunnen andere redenen zijn om je naam aan te willen passen. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wil je dat iemand anders jouw contract overneemt? Vraag dan een contractovername aan.

Hoe zet ik mijn Sim Only contract over naar iemand anders?

Je kan je Sim Only abonnement op een andere naam zetten. Bijvoorbeeld als je 18 bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Dat noemen we contractovername. Heb je een abonnement met telefoon bij ons? Dan kan een contractovername alleen plaatsvinden als je telefoon volledig is afbetaald. We hebben deze pagina voor je gemaakt waar je alles vindt over de voorwaarden en wat je moet doen om het contract over te laten nemen.

Belangrijk om te weten:

Nadat het abonnement is overgezet, kan de nieuwe beller inloggen op Mijn Simyo. Daar staan nog steeds de gegevens van de oude beller. Dat zijn persoonlijke gegevens, maar ook facturen en instellingen op de simkaart. Persoonlijke gegevens kun je wijzigen. Facturen en verbruiksgeschiedenis kunnen niet veranderd of verwijderd worden en blijven altijd staan.

Let op: Het contract wat te downloaden is op Mijn Simyo wordt eenmalig opgemaakt bij de start van het Sim Only abonnement. Deze kan niet worden gewijzigd als de tenaamstelling verandert.

De eerste factuur die je ontvangt na de contractovername bestaat uit de abonnementskosten van de nieuwe beller. Maar soms staan er nog belkosten van de afgelopen maand op. Deze kosten zijn van de vorige beller. Je kunt dit het beste samen controleren en verder regelen.


Kan ik de tenaamstelling van mijn Prepaid van Simyo wijzigen?

Wil je de tenaamstelling veranderen van je Prepaid simkaart? Stuur dan per e-mail (klantenservice@simyo.nl) een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker. Dan veranderen we de tenaamstelling en de bijbehorende persoonlijke gegevens voor je.


Hoelang duurt het afbetalen van mijn telefoon?

Dat beslis jij zelf! De prijs van je telefoon blijft altijd gelijk, dus jij kan kiezen wat het beste bij je past: je telefoon in één keer afbetalen of gespreid. Als je ervoor kiest om gespreid te betalen, dan duurt het 24 maanden voordat je telefoon afbetaald is. Maar je kan er tussendoor ook voor kiezen om het resterende bedrag alsnog in één keer af te lossen. Dat doe je door in te loggen op Mijn Simyo en via iDEAL het bedrag te betalen. Vanaf het moment dat je telefoon afbetaald is, zie je alleen nog maar je bundelkosten op je factuur verschijnen.

Wat is mijn klantnummer?

Je klantnummer is altijd te vinden op Mijn Simyo. Benieuwd naar je klantnummer? Die vind je op deze pagina.

Verleng ik mijn contract met 1 jaar of 2 jaar?

Na de minimale contractperiode wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd met 1 maand onder dezelfde voorwaarden van je huidige contract. Vanaf 9 maanden voor het einde van je contract je ook verlengen naar de op dat moment beschikbare bundels en tarieven en daarbij je looptijd aanpassen. Als je je abonnement zelf verlengt, dan verleng je je abonnement met één jaar, twee jaar of een maand. Als je er een telefoon bij neemt, dan verleng je altijd voor twee jaar. Is je einddatum nog niet voorbij? Dan schuift je oude einddatum op met één jaar, twee jaar of een maand. Dat hangt af van het termijn waarvoor je kiest.

Bijvoorbeeld: de einddatum van je huidige jaarcontract is 16 december 2023. Als je nu kiest om je abonnement voor twee jaar te verlengen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app, dan wordt je nieuwe einddatum 16 december 2025. Je nieuwe bundel(s) krijg je wel al op 1 november.

Hoe kan ik mijn woonadres wijzigen?

Ben je verhuisd? Dan kun je je woonadres wijzigen op Mijn Simyo of in de app. Ga naar het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens, klik bij je adres op 'Wijzig' en pas je adresgegevens aan.

Zodra je je nieuwe postcode en huisnummer invult, zie je de straatnaam en woonplaats automatisch verschijnen. De groene vinkjes aan de zijkant geven aan dat je adres gevonden is. Klik nu op 'wijzig adres' om definitief je adres te wijzigen.

Let op: Het is alleen mogelijk om een adres in Nederland door te geven. 

Wat is mijn opzegtermijn zonder nummerbehoud?

Als je je Simyo Sim Only abonnement opzegt via Mijn Simyo, dan vervallen je aansluiting én telefoonnummer over 30 dagen.

Wil je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider? Zeg dan niet zelf op: je nieuwe provider regelt de opzegging bij Simyo.

Let op: Heb je een jaarabonnement? Kijk dan tot wanneer je abonnement loopt. Je vindt deze informatie op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Abonnement. Je kunt twee maanden van tevoren je opzegging indienen.
Zie je geen einddatum? Dan is je jaarcontract al verlopen en wordt je contract maandelijks stilzwijgend onder dezelfde voorwaarden verlengd. Je bent nu vrij om op te zeggen óf om over te stappen naar een andere provider. Er zal dan wel een opzegtermijn van 30 dagen gelden.

Afkopen
Heb je nog een lopend contract? Dan kun je je abonnement afkopen. Wil je daar meer over weten? Kijk dan hier.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Je kunt je e-mailadres wijzigen op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens. Klik bij je e-mailadres op 'Wijzig'. Je ziet vervolgens twee balkjes in je scherm.

In de bovenste balk staat het e-mailadres zoals dat op dit moment geregistreerd staat. Vervang die met je nieuwe e-mailadres. In de balk daaronder herhaal je je nieuwe e-mailadres ter bevestiging. Daarna klik je op de knop 'wijzig e-mailadres'.

Kan ik losse bundels beëindigen of annuleren?

Heb je een internetbundel aangezet en wil je die weer uitzetten? Dat kan! Je kunt je Internetbundel beëindigen via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Ga naar het kopje Overzicht en klik op 'bundels aanpassen'. Je beëindigt de bundel door te kiezen voor 'Geen bundel' of de optie uit te vinken en te bevestigen. Je internetbundel gaat uit op de eerste dag van de komende maand. Het is niet mogelijk om een bundel met terugwerkende kracht op te zeggen.

Bij Simyo is een belminutenbundel bij je abonnement vereist. Het is daarom niet mogelijk om je belminutenbundel uit te schakelen.

Kan ik mijn contract op mijn bedrijfsnaam zetten?

Wil je je abonnement van Simyo zakelijk gebruiken? Dat kan! Je sluit je contract wel af op naam van een persoon, maar kunt tijdens de bestelling aangeven welke bedrijfsnaam we op de factuur plaatsen. Wil je achteraf een bedrijfsnaam toevoegen aan je factuur? Stuur ons dan een kopie ID en uittreksel van de KVK via klantenservice@simyo.nl

.