Contractovername bij Simyo

Wil je de tenaamstelling voor je abonnement van Simyo wijzigen? Dat kan via een contractovername. Op deze pagina vind je alles wat je hierover moet weten.

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername

  • De beller die het contract overneemt is 18 jaar of ouder

  • Het overzetten van het contract kost € 15,00

  • Alle facturen van het abonnement zijn betaald

  • Je kunt de overname later niet meer terugdraaien

  • Een abonnement met telefoon kan alleen worden overgenomen als je telefoon is afbetaald

Dit zijn de voorwaarden voor contractovername

Zo werkt contractovername bij Simyo:

  1. Vul allebei het formulier in

    Wil je het contract van iemand overnemen en voldoe je aan alle voorwaarden? Vul dan het formulier in met alle juiste gegevens. Zorg ervoor dat jullie allebei een handtekening op het formulier zetten en dat de kopieën van de legitimatiebewijzen goed leesbaar zijn (Tip: gebruik de KopieID-app van de Rijksoverheid om een veilige kopie van de legitimatiebewijzen te maken).

  2. Stuur naar contractovername@simyo.nl

    Stuur het formulier in een e-mail naar contractovername@simyo.nl met de kopie-ID's erbij

    Als je het formulier opstuurt vóór de 20e van de huidige maand, dan zetten wij het abonnement over op de eerste dag van de komende maand. En anders een maand later.

    Voorbeeld:
    Lever je het formulier in op 19 april? Dan zetten wij het abonnement over op 1 mei. Lever je het formulier in op 22 april? Dan wordt het abonnement overgezet op 1 juni.

  3. Controleer de eerste factuur na de overname

    Controleer de eerste factuur die je ontvangt. De kosten voor de contractovername staan erop. Hierop staan ook de abonnementskosten van de nieuwe gebruiker. Mogelijk staan er ook nog verbruikskosten van afgelopen maand op. We vragen je de verdeling van deze kosten samen te regelen.

  4. Belangrijk om te weten

    Nadat het abonnement is overgezet, kan de nieuwe gebruiker inloggen op Mijn Simyo. Daar staan mogelijk nog persoonlijke gegevens van de vorige gebruiker zoals verbruik en factuurspecificaties. Facturen blijven een jaar beschikbaar op Mijn Simyo. Verbruik wordt na zes maanden verwijderd.

    Let op: Het contract dat te downloaden is op Mijn Simyo wordt eenmalig opgemaakt bij de start van het abonnement. Deze kan niet worden gewijzigd als de tenaamstelling verandert.

Veelgestelde vragen over contractovername

Kan ik mijn naam op mijn contract veranderen?

Ja, dit kan! Let op: Voor de meeste aanpassingen die hieronder worden besproken hebben we een kopie van je ID-bewijs nodig. Je kan gemakkelijk gebruik maken van de KopieID-app van de rijksoverheid om een veilige kopie van je legitimatiebewijs te maken.

We vertellen je per situatie welke documenten we van je nodig hebben. Stuur je documenten naar klantenservice@simyo.nl

  • Getrouwd: een kopie van je identiteitsbewijs en je trouwakte. Heb je een abonnement met telefoon? Dan wordt het contract afgesloten op je geboortenaam. Deze kun je wijzigen zodra je telefoon is afbetaald.

  • Gescheiden: een kopie van je identiteitsbewijs en je scheidingsakte.

  • Voornaam wijzigen: staat er bijvoorbeeld een spelfout in je voornaam op Mijn Simyo? Stuur ons dan een kopie van je identiteitsbewijs.

  • Er kunnen andere redenen zijn om je naam aan te willen passen. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat is de minimumleeftijd voor een Simyo abonnement?

Je moet minimaal 18 zijn om een abonnement te mogen bestellen.

Nog geen 18 en toch klant worden?

Wil je toch klant worden bij Simyo, maar ben je nog geen 18 jaar? Dan kunnen enkel je ouder(s) of verzorger(s) voor jou bestellen. De naam waarmee de aansluiting wordt besteld, dient precies overeen te komen met de naam waarop het bankrekeningnummer geregistreerd staat. Het abonnement komt dan op naam van (één van) je ouder(s)/verzorger te staan.

Zelf betalen

Je kunt er eventueel voor kiezen om de kosten zelf te betalen. Zodra je toegang hebt tot Mijn Simyo kun je het rekeningnummer wijzigen. Dat doe je onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens. Zodra je 18 jaar oud bent geworden, kun je het contract op je eigen naam zetten.

Kan ik de tenaamstelling van mijn Simyo Prepaid wijzigen?

Wil je de tenaamstelling van je Prepaid simkaart aanpassen? Dat kan! We spreken dan niet van een contractovername. Stuur ons per e-mail (klantenservice@simyo.nl) een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker. Dan wijzigen wij de tenaamstelling en de bijbehorende persoonlijke gegevens voor je.

Ik wil alleen mijn adres wijzigen. Kan dat?

Dat kan! Ben je verhuisd? Pas dan je woonadres aan op Mijn Simyo of in de app. Ga naar het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens, klik bij je adres op 'Wijzig' en pas je adresgegevens aan.

Zodra je je nieuwe postcode en huisnummer invult, zie je de straatnaam en woonplaats automatisch verschijnen. De groene vinkjes aan de zijkant geven aan dat je adres gevonden is. Klik nu op 'wijzig adres' om definitief je adres te wijzigen.

Let op: Het is alleen mogelijk om een adres in Nederland door te geven. 

Ik wil alleen mijn e-mailadres wijzigen. Kan dat?

Ja, je kunt je e-mailadres wijzigen op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens. Klik bij je e-mailadres op 'Wijzig'. Je ziet vervolgens twee balkjes in je scherm.

In de bovenste balk staat het e-mailadres zoals dat op dit moment geregistreerd staat. Vervang die met je nieuwe e-mailadres. In de balk daaronder herhaal je je nieuwe e-mailadres ter bevestiging. Daarna klik je op de knop 'wijzig e-mailadres'.

.