Simyo Bundels

Hier vind je alle informatie over bundels aanpassen en afsluiten. Niet alleen voor Sim Only en Prepaid, maar ook voor mobiel verbruik in het buitenland en servicenummers.

Hoe werken bundels bij Simyo?

Bij Simyo heb je bundels bij Prepaid en bij abonnementen. Bij Prepaid heb je niet standaard een bundel, maar kun je kiezen voor een bundel als je die een keer nodig hebt. Heb je iedere maand bundels nodig, dan is Sim Only of een abonnement met telefoon al snel beter. Meer weten over het verschil tussen een abonnement en Prepaid van Simyo? Bekijk onze uitgebreide uitleg over de verschillen tussen Sim Only en Prepaid.

Bundels bij je Sim Only abonnement

Bel- en internetbundels

Bij Simyo kun je kiezen voor bel- en internetbundels bij je abonnement. Je kunt er ook voor kiezen alleen een belbundel te nemen. Een internetbundel zonder belbundel bij je abonnement is niet mogelijk.

Wanneer gaan mijn bundels in?

Bundels bij abonnementen gaan altijd de eerste dag van de maand in. Je overgebleven belminuten en MB's komen te vervallen. Bundels gewijzigd? Je nieuwe bundels gaan op de eerste dag van de nieuwe maand in.

Bundels in het buitenland

Je bundels gelden voor Nederland, en voor alle landen in Zone 1. Als je vanuit Nederland naar het buitenland belt, valt dit verbruik buiten je bundel. Meer weten over hoe verbruik in het buitenland werkt? Bekijk dan onze pagina over buitenland.

Dataplafond

Je kunt een dataplafond instellen om zorgeloos te kunnen internetten zonder je verbruik in de gaten te hoeven houden. Zodra je internetbundel op is, stopt je verbinding automatisch. Houd er rekening mee dat het dataplafond alleen werkt binnen Nederland en de EU (zone 1).

Simyo bundel wijzigen

Bij een abonnement van Simyo mag je maandelijks je bundels wijzigen. De nieuwe bundel wordt actief op de 1e dag van de nieuwe maand. Op het moment dat je klant bij Simyo werd kon je kiezen uit een bepaald aantal bundels met de prijzen van die tijd. Dat zijn de bundels en prijzen waar je nu nog steeds uit kunt kiezen. Houd wel rekening met eventuele inflatiecorrectie. Als je verlengt kun je weer kiezen uit de huidige bundels en prijzen van Simyo.

In Mijn Simyo kun je zien uit welke bundels jij kunt kiezen. Je kunt dit ook zien door je tarievenlijst te downloaden van het moment waarop jij klant bent geworden.

Simyo bundel wijzigen

Extra Simyo bundel bijkopen

Is je bel- of internetbundel bijna op, of heb je deze maand behoefte aan meer minuten of MB's? Met je abonnement van Simyo kun je altijd bijkopen. Deze extra bundels zijn geldig in Nederland en in de EU. Meer informatie over internet en bellen in de EU vind je hier.

Hoe koop ik een extra bundel?
Tot wanneer is mijn extra bundel geldig?
Wat als ik vaak een extra internetbundel nodig heb?

Internetbundels voor Simyo Prepaid

Internetbundel bij je Prepaid

Het is mogelijk om met je Prepaid aansluiting een extra internetbundel aan te schaffen. Als je graag internet gebruikt op je mobiel is het extra voordelig om zo'n bundel te nemen. Je koopt een prepaid internetbundel met je beltegoed.

Internetsnelheid

De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. Bij Onbeperkt MB’s (lage snelheid) is de maximale snelheid 128 kbps.

De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Geldigheid internetbundel

Heb je een internetbundel van een maand aangezet? Dan is deze direct geldig. De maandbundel is één maand geldig. Zet je de bundel bijvoorbeeld op 20 juli aan, dan is deze tot 20 augustus geldig. Je kunt je prepaid internetbundel ook automatisch verlengen. Dit zet je, samen met automatisch opwaarderen, aan via Mijn Simyo.

Veelgestelde vragen

Wat als mijn bundel op is binnen de EU?

Als je bundel op is in zone 1, dan maak je gebruik van het EU-buitenbundeltarief. Is je bundel (bijna op)? Dan kun je extra minuten en MB's kopen op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Net zoals in Nederland.

Je krijgt ook waarschuwingen als je bundel (bijna) op is, lees hier meer over op de pagina buitenbundelkosten.

Kan ik belminuten/MB's meenemen naar de volgende maand?

Bij Simyo lopen de bundels elke maand van de eerste tot de laatste kalenderdag. Je overgebleven belminuten en MB's vervallen aan het eind van de maand.

Hou je regelmatig veel over, dan kun je ervoor kiezen om je bundels te verlagen. Dit kun je eenvoudig zelf regelen via Mijn Simyo.

Wanneer worden mijn Sim Only bundels geactiveerd?

Als je géén nummerbehoud hebt aangevraagd, gaan je bundels in op het moment dat je jouw Simyo simkaart activeert op Mijn Simyo. Na het activeren van je simkaart zijn je bundels actief.

Nummerbehoud
Heb je wèl nummerbehoud aangevraagd? Dan gaan je bundels in op het moment dat je telefoonnummer is overgezet naar Simyo. Zo voorkom je dat je dubbele abonnementskosten betaalt. Gebruik je de simkaart voordat het telefoonnummer is overgenomen? Dan betaal je het buitenbundeltarief voor alle uitgaande gesprekken, sms'jes en het internetverbruik.

Tip: Op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app kun je op ieder gewenst moment van de dag je verbruik van je bundels inzien. Ook zie je tot welke dag en tijdstip het verbruik is bijgewerkt.

Kan ik een abonnement afsluiten met alleen een internetbundel?

Nee, je kunt geen abonnement bestellen met alleen een internetbundel. Wanneer je een Sim Only abonnement neemt, kun je er wel voor kiezen om een internetbundel erbij te bestellen. Je hebt dus altijd een belbundel op je Simyo simkaart.

Bundels nog niet verbruikt, toch extra kosten. Hoe kan dat?

Zie je buitenbundelkosten op je Overzicht staan, terwijl je in de veronderstelling bent dat je bundels nog niet op zijn? Controleer dan bij Verbruik waar deze kosten vandaan komen. Mogelijk zijn je bundels nog niet actief omdat nummerbehoud nog niet heeft plaatsgevonden, of heb je verbruik gemaakt dat niet binnen je bundel valt.

Is dit je eerste maand bij Simyo? Dan kunnen je abonnementskosten iets hoger zijn. Je ontvangt dan een evenredig deel van je bundel(s) van de huidige maand waarin je klant bent geworden, en de kosten voor de volgende maand. Lees hier meer over op onze factuurpagina.

Wanneer kan ik minuten of MB's bijkopen?

Met een Sim Only abonnement kun je altijd minuten of MB's bijkopen. Bijvoorbeeld als je bundel op is, maar ook wanneer je nog minuten of MB's over hebt.

Hoe kan ik minuten of MB's bijkopen?

De extra minuten of MB's koop je via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Je kunt ook een sms met "500 MB aan" versturen naar 1330 om meteen 500 MB voor € 5,- bij te kopen.

Wanneer kan ik mijn extra minuten of MB's gebruiken?

De extra minuten of MB's gaan meteen in. Na je bestelling ontvang je een e-mail ter bevestiging. Onder het kopje Overzicht worden de extra minuten opgeteld bij het tegoed van je belbundel. Op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app kun je het verbruik in de gaten houden. Heb je buitenbundelkosten gemaakt? Je extra minuten of MB's worden dan niet met terugwerkende kracht verrekend.

Waarom kan ik geen 500 MB bij kopen als ik dat probeer?

Kun je ook niet bellen met je Simyo simkaart? Dan is het verstandig om de status van je simkaart te controleren op Mijn Simyo. Staat er misschien nog een blokkade op wegens verlies, diefstal of een openstaande factuur? In de eerste twee gevallen kan je je simkaart zelf weer activeren. In het laatste geval kun je de openstaande factuur betalen. Wij deblokkeren je dan zo snel mogelijk.

Is het niet je simkaart? Controleer of je deze maand al eerder 500 MB hebt aangeschaft, mogelijk heb je het limiet bereikt. Als dit niet het probleem is, kan er een storing zijn waardoor het kopen van 500 MB niet mogelijk is.

Als je er zelf niet uitkomt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

.