Handig om te weten over nummerbehoud
Stap je over naar Simyo, maar wil je wel je eigen nummer behouden? Geen zorgen - met nummerbehoud neem je gratis je telefoonnummer mee! Zodra jij de aanvraag indient, regelen wij de rest met je oude provider.
Handig om te weten over nummerbehoud
Heb je bericht ontvangen over een afwijzing van nummerbehoud? Geen zorgen, we vertellen je hoe je dit kunt oplossen op de onderstaande pagina.
Ja, na het bestellen van Prepaid of abonnement kun je altijd nog nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo . Heb je zelf je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Vraag dan zo snel mogelijk nummerbehoud aan, om te voorkomen dat je het telefoonnummer kwijt raakt. Je kan deze stappen volgen om nummerbehoud aan te vragen. Is je telefoonnummer niet meer actief bij je huidige provider? Dan kunnen we deze niet meer overnemen en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer.
Ja, dat kan. Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo. Het tijdelijke telefoonnummer dat je van ons hebt gekregen wordt dan je nummer bij ons.
Nee, dat regelen wij voor je. Heb je zelf al je abonnement bij je huidige provider opgezegd? Vraag dan zo snel mogelijk nummerbehoud aan. Wil je nog even wachten? Dan kan het zijn dat je te laat nummerbehoud aanvraagt. In dat geval raak je mogelijk je telefoonnummer kwijt. Het beste is dan om de opzegging terugdraaien via je huidige provider. Je telefoonnummer blijft dan in de lucht. Is dat gelukt? Dan kan je deze stappen volgen om nummerbehoud aan te vragen. Is je telefoonnummer niet meer actief bij je huidige provider? Dan kunnen we deze niet meer overnemen en krijg je van ons een nieuw telefoonnummer.
De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op in Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.
Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je overstappen van Simyo Prepaid naar een Simyo Sim Only. Wil je graag overstappen naar een abonnement met telefoon? Zet dan eerst je prepaid-aansluiting om naar Sim Only, daarna kun je verlengen naar een abonnement met telefoon. Dit doe je zo:
Binnen een werkdag zetten wij je Simyo Prepaid om naar een Sim Only abonnement op de simkaart die je al gebruikt. Uiteraard met behoud van je eigen telefoonnummer. Zodra de overstap is gelukt, sturen we je een e-mail hierover. Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur.
Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.
Je kunt als Simyo Sim Only beller overstappen naar een Simyo Prepaid met behoud van je nummer. Je hebt dan wel een nieuwe simkaart nodig, omdat de instellingen van een Prepaid simkaart anders zijn, dan de instellingen van een abonnement.
Een nieuwe Prepaid simkaart bestel je op op deze pagina .
Om je eigen nummer mee te nemen vul je tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Na een opzegtermijn van 30 dagen zetten we je telefoonnummer over op je nieuwe Prepaid simkaart.
Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.
Wil je liever een nieuw nummer? Dat kan natuurlijk ook. Vergeet in dat geval niet zelf je Sim Only abonnement op te zeggen.
Als je bij Simyo van Prepaid naar Sim Only gaat, verrekenen we je overgebleven tegoed met je eerste factuur. Met Prepaid van een andere provider kan dat niet. Het beste is dan om dit tegoed eerst op te maken voordat je overstapt. Wil je dit niet? Dan kun je het beste contact opnemen met je huidige provider om je tegoed terug te laten storten.
Zodra je nummer is overgezet, kun je gebruik maken van je aansluiting bij Simyo. Heb je een abonnement? Activeer dan eerst je simkaart via Mijn Simyo. Let op! Je bundels worden pas actief na het overzetten van je telefoonnummer. Als je de simkaart eerder activeert, maak je gebruik van een tijdelijk nummer en betaal je een buitenbundeltarief.
Wil je overstappen naar een andere provider en wil daarbij je telefoonnummer meenemen? We vinden het jammer dat je bij ons weggaat. Werkte niet alles naar behoren of was je ontevreden over iets specifieks? We waarderen het enorm als je dan contact opneemt met onze klantenservice . Wie weet kunnen we dit probleem voor je oplossen en hoef je niet te veranderen van provider. En anders is jouw klacht in ieder geval bij ons bekend en kunnen we daar iets aan doen.
Als je vertrekt bij Simyo kun je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider. Zeg je abonnement niet zelf op, want je nieuwe provider regelt de opzegging. Heb je een jaarcontract en wil je vertrekken voordat je contract is afgelopen? Dan kan je opzeggen of overstappen naar een andere provider. Je betaalt dan wel de kosten van de resterende maanden van je contract. Maandelijks opzegbare Sim Only heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Prepaid heeft geen opzegtermijn.
Prepaid en nog tegoed over?
Overgebleven beltegoed kan niet worden meegenomen naar een andere provider. Het beste is om dit tegoed op te maken voordat je nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider.