Nummerbehoud afgewezen

Soms kan een provider de aanvraag voor nummerbehoud afwijzen. Op deze pagina vertellen we je de mogelijke redenen en hoe je dit weer kunt oplossen. Geen zorgen, wij zijn er om je te helpen!

Je nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Wanneer nummerbehoud wordt afgewezen door je huidige provider, vertellen we je dit direct via Mijn Simyo en per e-mail. Hieronder vind je de mogelijke redenen voor een afwijzing van nummerbehoud en wat je kunt doen om dit op te lossen.

Niet (op tijd) gereageerd op de sms met verificatiecode
Niet mogelijk in verband met een lopend contract
Verkeerde gegevens ingevoerd
Er loopt al een verzoek voor nummerbehoud
Je telefoonnummer is niet meer actief

Meer weten over nummerbehoud?

Alle informatie over het aanvragen van nummerbehoud bij Simyo vind je op onze nummerbehoudpagina.

Meer weten over nummerbehoud?

Veelgestelde vragen

Ik wil toch liever een nieuw nummer. Kan dat?

Ja, dat kan. Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo. Het tijdelijke telefoonnummer dat je van ons hebt gekregen wordt dan je nummer bij ons.

Ik kan de verificatiecode niet ontvangen of bevestigen. Wat kan ik doen?

  • Kun je de code niet terugsturen? Je kan dan je nummerbehoud alsnog bevestigen via deze pagina. Je hebt daarvoor wel de verificatiecode nodig.

  • Kun je de verificatiecode niet ontvangen, maar is je nummer nog wel actief? Bevestig dan hier je nummerbehoud. Je hebt in dit geval wel het klantnummer van je huidige provider nodig. Je klantnummer kun je meestal terugvinden op de factuur, bij een bankafschrift of bij de klantgegevens van je huidige provider. Kun je het klantnummer niet vinden? Neem dan contact op met je huidige provider.

Mijn verificatiecode voor nummerbehoud is verlopen. Hoe krijg ik een nieuwe?

De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op in Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.

Ik kan mijn telefoonnummer niet overnemen. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, dat kan. Voor meer informatie, de voorwaarden van annuleren én het annuleren van je abonnement, klik je hier.

Als we je annulering per e-mail hebben bevestigd, regelen wij de rest. Heb je al een simkaart van ons ontvangen? Die kun je doorknippen en weggooien.

.