Nummerbehoud afgewezen

Nummerbehoud afgewezen

Soms kan een provider de aanvraag voor nummerbehoud afwijzen. Op deze pagina vertellen we je de mogelijke redenen en hoe je dit weer kunt oplossen. Geen zorgen, wij zijn er om je te helpen!

Je nummerbehoud is afgewezen. Wat nu?

Wanneer nummerbehoud wordt afgewezen door je huidige provider, vertellen we je dit direct via Mijn Simyo en per e-mail. Hieronder vind je de mogelijke redenen voor een afwijzing van nummerbehoud en wat je kunt doen om dit op te lossen.

Niet (op tijd) gereageerd op de sms met verificatiecode

Het verzoek is afgewezen omdat je niet (op tijd) gereageerd hebt op de sms met de verificatiecode voor nummerbehoud. Met deze code bevestig je dat het telefoonnummer écht van jou is.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Doe zo snel mogelijk een nieuwe aanvraag via Mijn Simyo . Je ontvangt dan weer een nieuwe verificatiecode per sms. Kun je geen sms verzenden of ontvangen om je aanvraag af te ronden? Dan kan je de aanvraag ook bevestigen met je klantnummer van je huidige provider. Meer weten? De stappen vind je hier hier .

Weet je niet wat je klantnummer is of heb je vragen over de afwijzing? Neem dan contact op met je huidige provider.

Niet mogelijk in verband met een lopend contract

De reden opgegeven door je vorige provider is: gewenste overstapdatum niet mogelijk in verband met lopend contract.

Je kunt 120 dagen voordat het contract bij je huidige provider afloopt een nieuw verzoek voor nummerbehoud indienen. De bundels die je uitkoos tijdens het bestellen, blijven gewoon staan!

Heb je nog een lopend contract, maar wil je toch eerder overstappen? Er zijn 2 manieren om je nummer toch over te laten zetten naar Simyo. Je vindt deze manieren hier Heb je besloten op welke manier je wil overstappen? Pas dan je nummerbehoudverzoek aan. Hieronder vind je hoe.

Nummerbehoud wijzigen

Heb je bij de huidige provider geregeld dat je eerder weg kan of wil je het nummerbehoud op een andere manier indienen? Dien dan een nieuwe aanvraag in. Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo.

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag’
  • Pas je nummerbehoud aan

Verkeerde gegevens ingevoerd

De reden opgegeven door je vorige provider is: gewenste overstap niet mogelijk in verband met het invullen van verkeerde gegevens.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo .

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan

Er loopt al een verzoek voor nummerbehoud

De reden opgegeven door je vorige provider is: er loopt al een verzoek voor dit nummer. Er loopt dus al een aanvraag voor nummerbehoud bij Simyo of een andere provider.

Wat nu?

Dit kun je makkelijk oplossen! Als het verzoek bij een andere provider loopt, mag je zelf contact opnemen met die provider om het verzoek te annuleren.

Heb je het lopende verzoek geannuleerd? Dien dan een nieuwe aanvraag bij ons in. Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo .

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan

Je telefoonnummer is niet meer actief

De reden opgegeven door je vorige provider is: Het nummer is niet meer actief en kan daardoor niet worden overgezet.

Wat nu?

Omdat je nummer niet meer actief is, kunnen we het niet overzetten. Het is misschien nog mogelijk om je nummer te activeren. Neem hiervoor contact op met je vorige provider.

Is je nummer weer actief? Dan is het probleem zo opgelost! Het wijzigen van je nummerbehoud aanvraag doe je op Mijn Simyo .

  • Log in op Mijn Simyo
  • Klik in het Overzicht, naast de status van nummerbehoud op ‘bekijk je aanvraag
  • Pas je nummerbehoud aan
  • Kan je huidige provider het telefoon niet meer activeren? We kunnen in dat geval je nummerbehoudaanvraag annuleren, zodat je het tijdelijke telefoonnummer kan gebruiken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice .
Meer weten over nummerbehoud?

Meer weten over nummerbehoud?

Alle informatie over het aanvragen van nummerbehoud bij Simyo vind je op onze nummerbehoudpagina.

Vraag?
Antwoord

Ik wil toch liever een nieuw nummer. Kan dat?

Ja, dat kan. Je kunt nummerbehoud tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet annuleren. Dit kan via de klantenservice van Simyo. Het tijdelijke telefoonnummer dat je van ons hebt gekregen wordt dan je nummer bij ons.

Ik kan de verificatiecode niet ontvangen of bevestigen. Wat kan ik doen?

  • Kun je de code niet terugsturen? Je kan dan je nummerbehoud alsnog bevestigen via deze pagina . Je hebt daarvoor wel de verificatiecode nodig.
  • Kun je de verificatiecode niet ontvangen, maar is je nummer nog wel actief? Bevestig dan hier je nummerbehoud. Je hebt in dit geval wel het klantnummer van je huidige provider nodig. Je klantnummer kun je meestal terugvinden op de factuur, bij een bankafschrift of bij de klantgegevens van je huidige provider. Kun je het klantnummer niet vinden? Neem dan contact op met je huidige provider.

Mijn verificatiecode voor nummerbehoud is verlopen. Hoe krijg ik een nieuwe?

De verificatiecode voor nummerbehoud is 24 uur geldig. Is de code verlopen? Vraag dan een nieuwe op in Mijn Simyo via het tabblad instellingen, simkaart.

Ik kan mijn telefoonnummer niet overnemen. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, dat kan. Voor meer informatie, de voorwaarden van annuleren én het annuleren van je abonnement, klik je hier .

Als we je annulering per e-mail hebben bevestigd, regelen wij de rest. Heb je al een simkaart van ons ontvangen? Die kun je doorknippen en weggooien.