Nummerbehoud zorgt ervoor dat je je telefoonnummer behoudt bij een overstap naar Simyo, ongeacht of je Prepaid of een abonnement hebt.
Nummerbehoud zorgt ervoor dat je je telefoonnummer behoudt bij een overstap naar Simyo, ongeacht of je Prepaid of een abonnement hebt.
Het aanvragen van nummerbehoud kan online en eenvoudig tijdens het afsluiten van je nieuwe abonnement bij Simyo. Wij regelen ook de opzegging van je oude abonnement.
Nummerbehoud is de mogelijkheid om je telefoonnummer te behouden wanneer je van je huidige provider wisselt naar Simyo, of binnen Simyo wisselt van abonnement. Het maakt niet uit of je een Prepaid , Sim Only of een abonnement met telefoon neemt; je kunt altijd je telefoonnummer meenemen. Dit is vooral handig als je al jarenlang hetzelfde nummer hebt en je contacten je daarmee kennen. Zo hoef je ook geen nieuw nummer uit je hoofd te leren, dat scheelt voor jou en je contacten!
Er zijn verschillende manieren om nummerbehoud aan te vragen, maar het handigst is om dit direct bij het afsluiten van je nieuwe abonnement te doen. Stap je over naar Simyo? Dan regelen wij de overstap met nummerbehoud, zonder extra kosten. Op deze pagina lees je hoe je nummerbehoud aanvraagt bij Simyo en wat je moet weten om eventuele problemen te voorkomen.
Wil je het liefst zo snel mogelijk overstappen? Je kunt het contract bij je huidige provider vroegtijdig opzeggen, maar dit kan voor extra kosten zorgen. Deze kosten zijn voor jezelf. Een andere optie is om het nieuwe abonnement vóór het einde van je huidige contract te afsluiten. Dit kan echter leiden tot dubbele kosten, omdat je mogelijk voor zowel je oude als je nieuwe abonnement moet betalen tijdens de overgangsperiode. De standaard manier is om je contract bij je nieuwe provider in te laten, zodra je oude provider het nummer vrijgeeft. Dit gaat helemaal automatisch en hoef jij verder niets voor te doen.
Bij Simyo kun je nummerbehoud aanvragen tijdens het bestellen van je nieuwe simkaart of achteraf nummerbehoud aanvragen via de Mijn Simyo omgeving. Als je telefoonnummer nog actief is bij je huidige provider, kun je eenvoudig online nummerbehoud aanvragen. Je hoeft je abonnement bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Heb je wel zelf opgezegd en wil je toch je nummer meenemen? Dan is het belangrijk om zo snel mogelijk nummerbehoud aan te vragen.
Simyo regelt de opzegging van je oude abonnement en de overdracht van je nummer zodra je huidige provider dit toestaat. Je ontvangt een e-mail één dag voordat je nummer wordt overgezet, zodat je precies weet wanneer je nieuwe simkaart actief wordt.
Weet je wanneer je huidige contract afloopt? Je kunt vanaf 120 dagen vóór het einde van je contract een nieuw abonnement afsluiten bij Simyo. Op die manier voorkom je extra kosten voor het afkopen van je huidige contract en wordt je zo snel mogelijk overgezet. Is je contract al afgelopen? Dan geldt er meestal nog een opzegtermijn van 30 dagen.
Het kan gebeuren dat je van gedachten verandert over je overstap. Gelukkig kun je tot twee werkdagen voordat je nummer wordt overgezet de aanvraag annuleren of wijzigen. Dit kan via onze klantenservice .
Nee, er zijn geen kosten verbonden aan nummerbehoud als je overstapt naar een andere provider. Zolang je abonnement afloopt, kun je je oude nummer meenemen zonder bijkomende kosten.
Het overzetten van je nummer bij een overstap van Prepaid naar abonnement duurt bij Simyo meestal 5 werkdagen. Houd hier rekening mee bij je overstap!
Helaas, je overgebleven beltegoed gaat verloren als je overstapt van prepaid naar een abonnement bij een andere provider. Zorg dus dat je dit goed in de gaten houdt voordat je de switch maakt! Als je binnen Simyo overstapt, dan wordt het overgebleven beltegoed verrekend op je eerstvolgende factuur.