Kan je niet bellen of gebeld worden? Probeer de volgende stappen:
Heb je problemen met je telefoonverbinding? Op deze uitgebreide pagina lees je wat je daaraan kan doen. Ook vind je hier alles over doorschakelen.
Kan je niet bellen of gebeld worden? Probeer de volgende stappen:
Doe je telefoon uit en vijf minuten later weer aan. Nog steeds niets? Controleer dan je verbruik, je beltegoed of facturen op Mijn Simyo .
Gaat er iets mis met je pincode? Kijk dan op deze pagina . Of is je telefoonnummer onlangs overgezet? Dan kan je terecht op deze pagina .
Als je net een vervangende simkaart hebt ontvangen, kan je niet direct weer bellen. Je activeert dan eerst je simkaart op Mijn Simyo .
Controleer of je bereik hebt. Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staan. Staan er geen streepjes? Kies dan handmatig het KPN netwerk via de instellingen van je telefoon. In onze Toestelhulp vind je hiervoor de uitleg.
Krijg je een foutmelding te horen? Zo kom je erachter waar dat aan kan liggen.
Ben je even niet bereikbaar? Zet je voicemail aan! We hebben een aparte pagina gemaakt waar je alles leest over voicemail bij Simyo. Van instellen tot uitzetten en van beluisteren tot verwijderen.
Wij nemen de meest voorkomende oplossingen met je door:
Ga in Mijn Simyo of de app naar Instellingen -> Internet en bellen en zet de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan. Schakel daarna je toestel even uit en weer aan, zodat je telefoon verbinding kan maken met het buitenlandse netwerk.
Staat de optie aan, maar kun je niet bellen? Laat je telefoon dan handmatig naar een netwerk zoeken. Wil je weten hoe je dit op jouw telefoon precies doet? In onze Toestelhulp leggen we het stap voor stap uit.
Door je telefoon opnieuw op te starten meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Wanneer je vanuit het buitenland belt is het belangrijk dat je de juiste landcode voor het telefoonnummer plaatst. Voorbeeld: je wil bellen naar 0612345678. Vanuit het buitenland bel je dan naar 0031612345678 of +31612345678.
Neem dan contact op met de klantenservice .
Let op: wil je vanuit het buitenland onze klantenservice bellen? Bel dan +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je je bevindt.
Als je bepaalde personen niet kunt bellen, kan het zijn dat ze niet bereikbaar zijn.
Wat ook kan is dat je het bewuste telefoonnummer per ongeluk geblokkeerd hebt. Controleer dat in je telefoon. Het staat meestal in het menu 'Contacten'. Het verschilt per merk en type telefoon of dit mogelijk is en waar je het kunt instellen of opheffen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je telefoon.
Met sommige telefoons kun je instellen dat je enkel bepaalde telefoonnummers kan bellen. Dit heet 'vaste nummers' of 'FDN'. Zet dit uit, zodat je iedereen kunt bellen.
Is dit niet de oplossing? Wij helpen je graag verder. Neem contact met ons op via het kanaal naar jouw keuze.
Kun je niet 0800- en 0900-nummers bellen? Controleer dan bij je instellingen op Mijn Simyo of de optie 'Bellen naar informatienummers' aan staat.
Op je factuur verdelen we de kosten voor het bellen naar 0900-nummers, zodat je precies ziet wat je betaalt. Je ziet de minuten die binnen je bundel vallen en waarvoor je dus niet betaalt (= de verkeerskosten). Daarnaast zie je de gesprekskosten voor het bellen naar het servicenummer apart vermeld staan (= de servicekosten). Deze kosten worden bepaald door het bedrijf of de instelling die het 0900-nummer hanteert.
Voor het algemene telefoonnummer van de politie (0900-8844) betaal je het lokaal tarief.
Meer informatie over servicenummers vind je hier .
Het is vanwege risico op misbruik en hoge kosten standaard niet mogelijk om te bellen naar de zogenaamde 'entertainment nummers' als 0909- en 0906-nummers. Wil je hier wel gebruik van maken, neem dan contact op met klantenservice.
Het is bij Simyo ook mogelijk om te bellen via wifi. Dit gaat via VoWiFi, wat een afkorting is voor Voice over WiFi. Dit is bellen via een wifi-netwerk. Bijvoorbeeld die bij je thuis of op je werk. VoWiFi kost geen MB’s van je internetbundel, maar net als bij 4G bellen gaan de minuten gewoon uit je belbundel of van je beltegoed af. Heb je een Prepaid simkaart en een internetbundel? Dan gaan deze belminuten gewoon van je beltegoed af. Gewoon zoals je gewend bent bij het bellen!
Lees meer over bellen via wifi .