Delen van gegevens met KPN
Wij zijn onderdeel van KPN. Omdat veel klanten meerdere producten of diensten van KPN gebruiken, combineren we onze gegevens met de gegevens van KPN. Dit doen we zodat we je goed van dienst kunnen zijn. Ook kunnen er voordelen aan verbonden zijn als je naast je Simyo aansluiting andere producten of diensten bij KPN afneemt. In onderstaand voorbeeld leggen we uit hoe dat zit.
Simyo Compleet
Is er op jouw huisadres vast internet van KPN en heb je één of meerdere Simyo Sim Only abonnementen? Dan kom je in aanmerking voor Simyo Compleet. Simyo Compleet geeft je voordelen zoals gratis extra MB's. Ook als de abonnementen van Simyo en KPN op meerdere namen staan kan je dit voordeel benutten.
Om te bekijken of jouw huishouden in aanmerking komt voor Simyo Compleet combineren wij de
gegevens over de op jouw adres afgenomen diensten. Je mobiele nummer en gegevens over je
gebruik worden door ons niet gedeeld met je huisgenoten.
Wil je niet dat je gegevens worden gecombineerd met de gegevens van KPN om te controleren of
je recht hebt op Simyo Compleet? Dan kan je op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo
App je hiervoor afmelden. Je kunt Simyo Compleet dan ook niet meer gebruiken omdat we niet
kunnen controleren of je er recht op hebt. Je kan je keuze op ieder moment aanpassen.
Hieronder vind je een overzicht van de gegevens die wij met KPN delen en uitleg waarom we
dat doen.
Type gegevens |
Doel |
Persoonsgegevens |
Marketing |
Persoons- en gebruiksgegevens |
Leveren van onze dienst |
Verstrekken gegevens aan KPN ten behoeve van risico-analyse en kredietregistraties
Simyo deelt gegevens met KPN wanneer de aansluiting buiten gebruik is gesteld. En van mensen waarmee de overeenkomst is beëindigd omdat ze hun (betalings)verplichtingen niet nakwamen. Dit bestand wordt door Simyo en KPN gebruikt om beslissingen te maken over het accepteren van aanvragen voor telecommunicatiediensten. Deze gegevens worden ook gedeeld met stichting Preventel. Stichting Preventel is verantwoordelijk voor dat bestand. Bij hen kun je nagaan of je in hun bestand bent opgenomen en op welke manier. Als je het niet eens bent met de manier waarop je in dit bestand staat, kun je daartegen bezwaar maken. Je kunt jouw verzoek of bezwaar dan richten aan Stichting Preventel, Postbus 744, 7400 AS Deventer. Kijk voor meer informatie op https://www.preventel.nl/.
Ook delen we gegevens met KPN op het moment dat een aanvraag voor een (nieuw) abonnement wordt ingediend of verlengd. KPN controleert vervolgens bij een aantal derde partijen jouw aanvraag op kredietwaardigheid, fraudekans en datakwaliteit. Meer informatie hierover kun je terugvinden in de privacy statement van KPN.
Delen van gegevens met Derden
Indien noodzakelijk delen wij je persoons- en gebruiksgegevens met derden, bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden, of om je beter van dienst te zijn en je de beste klantervaring te bieden. Ook kan het noodzakelijk zijn om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Wat wij niet doen
Simyo verkoopt je gegevens niet aan derden voor marketing-, verkoop- en andere bedrijfsmatige activiteiten. Als wij wel gegevens delen dan gebeurt dit alleen in geanonimiseerde en geaggregeerde vorm. Dat betekent dat de gegevens op geen enkele manier meer te herleiden zijn tot een individu. Dat jij het bent blijft zo dus onbekend.
Wat wij wel doen
Verstrekken van gegevens aan door ons ingeschakelde derden
Simyo schakelt derde partijen in bij bepaalde netwerkdiensten, bij marketing, het bezorgen van onze producten en het ondersteunen bij klantvragen. Als deze derden bij het uitvoeren van hun diensten toegang hebben tot jouw gegevens, dan heeft Simyo de nodige contractuele en organisatorische maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens alleen voor de bovenstaande doeleinden worden verwerkt.
Als jij toestemming hebt gegeven voor persoonlijke Simyo advertenties, dan delen wij je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer met onze marketingpartners. Je kan je keuze op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App op ieder moment aanpassen. Voor meer informatie over deze partners verwijzen wij je naar de verklaringen op hun websites:
Verstrekken van gegevens aan bevoegde autoriteiten
Simyo is in sommige gevallen wettelijk verplicht om jouw gegevens met derden te delen. Je kunt daarbij denken aan de verstrekking van gegevens aan bevoegde autoriteiten voor een strafrechtelijk onderzoek.
Verstrekken van gegevens aan uitgevers van gidsen en abonnee-informatiediensten
Als je hebt aangegeven dat jouw telefoonnummer vermeld mag worden in de telefoongids en/of opvraagbaar mag zijn bij inlichtingendiensten (bijv. 1888), dan is Simyo wettelijk verplicht om de belangrijke gegevens voor gidsvermelding aan andere uitgevers van telefoongidsen en inlichtingendiensten binnen de EU door te geven. Je kunt de opname van je gegevens altijd wijzigen via https://mijn.simyo.nl, onder het kopje 'instellingen'.
Verstrekken aan 112
Bij het bellen naar het alarmnummer 112 wordt jouw telefoonnummer altijd meegestuurd, ook als je nummerweergave hebt laten blokkeren. Simyo is wettelijk verplicht om je telefoonnummer mee te sturen.
Verstekken van gegevens in verband met telefonische overlast en klachten over strafbare of onrechtmatige informatie op internet (notice & take down)
Als iemand jou telefonisch lastigvalt of jij onrechtmatige of strafbare informatie tegenkomt op internet, dan kun je dat bij ons melden. Als jij iemand telefonisch lastigvalt of iemand anders strafbare of onrechtmatige informatie van jou tegenkomt op internet, dan kan die ander dat bij ons melden en ook een verzoek indienen om achter jouw gegevens te komen. De procedure hiervoor staat beschreven in hoofdstuk 8 van onze Algemene Voorwaarden.