Je telefoon in termijnen betalen bij Simyo

Als je een abonnement met telefoon neemt bepaal je zelf hoe je betaalt: in één keer of in termijnen. Wil je in termijnen afbetalen? Dan betaal je jouw telefoon maandelijks af. Wij vertellen je precies hoe dat werkt en wat je kan verwachten.

Hoe werkt betalen in termijnen bij Simyo?

Bij een abonnement met telefoon betaal je elke maand een bedrag om je telefoon af te betalen. Na twee jaar is het bedrag van je telefoon afgelost. Je betaalt dan alleen nog maar voor je bundels! Als je een telefoon kiest en als je die kosten verspreidt over meerdere maanden, spreken we van een telefoonlening. Je betaalt geen rente voor je telefoonlening.

Waarom een Inkomens- en lastentoets?

Volgens de wet moet een lening van meer dan € 250,- verplicht worden opgenomen in het BKR-register. Daarom vragen we je tijdens het bestellen om je maandelijkse lasten en inkomen. Dit heet de Inkomens- en lastentoets, of afgekort: ILT. Daarna controleren we of je de telefoonlening bij ons mag afsluiten.

Wat houdt een BKR-registratie in voor mij?

Je telefoonlening bij ons van meer dan € 250,- wordt geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Als je altijd netjes op tijd betaalt spreken we van een positieve registratie. Dit betekent dat een nieuwe kredietverlener meteen kan zien dat je je rekeningen keurig op tijd betaalt.

Liever geen ILT of BKR registratie? Hier zijn wat tips!

Heb je liever geen BKR registratie of was de uitkomst van je ILT (Inkomens- en lastentoets) negatief? Geen paniek! Je kan nog verschillende dingen doen om toch een Simyo abonnement af te sluiten.

Betaal je telefoon in één keer af

Betaal je de kosten van je telefoon in één keer af bij het bestellen? Dan hoef je geen toestellening af te sluiten. Je betaalt dan elke maand alleen voor de bundels die je gekozen hebt.

Betaal een groter eenmalig bedrag

Kies tijdens het bestellen om een hoger bedrag eenmalig te betalen. Op die manier verlaag je eenvoudig je maandelijkse kosten! Ga je maximaal € 250,- gespreid betalen? Dan kan je zonder BKR-registratie je bestelling plaatsen.

Zoek een goedkopere telefoon uit

Dit hangt uiteraard af van welke telefoon je kiest. Met een telefoon die minder kost, zijn je maandelijkse kosten ook lager. Is dat iets voor jou?

Kies voor een Sim Only abonnement

Heb je thuis nog een goedwerkende telefoon liggen? Dan is een Sim Only abonnement een mooie oplossing. Je krijgt dan alleen een simkaart thuisgestuurd. Je betaalt dan elke maand alleen voor je bundels. Simpel!

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn telefoon ook in één keer afbetalen als ik al klant ben?

Ja, dat kan! Als je inlogt op Mijn Simyo via de browser en dan klikt op ‘Telefoon en abonnement’ (onder ‘Instellingen’) vind je een iDeal-link waarmee je jouw telefoon kunt afbetalen. Daarna betaal je alleen nog maar voor je bundels.

Wat gebeurt er na afloop van mijn contract?

Als je kiest voor een abonnement met telefoon heb je een contract van 24 maanden. Na deze 24 maanden is je telefoon afbetaald. Daarna is je contract maandelijks opzegbaar en betaal je alleen nog maar de kosten voor jouw bundels. Of je kiest voor een nieuwe telefoon en gaat weer een periode van 24 maanden in. Dat kan ook!

Wat is de Wet op het financieel toezicht (Wft)?

Dat is een wet waarin de regels en richtlijnen staan die gaan over financiële producten. Hierbij kun je denken aan sparen, beleggen, verzekeren en lenen. Een telefoon gespreid betalen heet een goederenkrediet. Dat is een vorm van een lening. Daarom zijn deze regels ook op toepassing bij mobiele providers. Wat de Wet op het Financieel Toezicht voor jou betekent lees je hier.

De uitkomst van de Inkomen- en lastentoets was negatief. Wat nu?

Een negatieve uitkomst van de ILT (Inkomens- en lastentoets) of de BKR-check betekent dat je het abonnement met de gekozen telefoon niet kan kopen. Dat zou kunnen komen doordat je een negatieve BKR-registratie hebt (vanwege bijvoorbeeld betalingsachterstanden) of omdat we aan de hand van de Inkomens- en lastentoets berekend hebben dat het maandelijkse bedrag te hoog is. Toch een abonnement bestellen? Bekijk hier de oplossingen.

Wat gebeurt er met de gegevens die ik invul voor de Inkomen- en lastentoets?

Simyo gaat zeer vertrouwelijk om met de gegevens die jij invult. We slaan de gegevens wel op, maar delen ze nooit met andere partijen. We gebruiken die gegevens alleen om te berekenen hoeveel jij maandelijks kan betalen voor je telefoon. We bewaren deze gegevens tot vijf jaar na het einde van je contract, omdat dat wettelijk bepaald is. We moeten de Autoriteit Financiële Markten (AFM) namelijk kunnen laten zien dat we uitgerekend hebben wat jij maandelijks maximaal kan betalen voor een telefoon.

Wat zijn de voorwaarden van het bestellen van een abonnement met telefoon?

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Ook handig om te weten zijn onze geldende tarieven en het privacy statement.

Ik heb een klacht. Wat nu?

We vinden het jammer dat je ergens tegenaan loopt! Via deze pagina helpen we je graag door samen een oplossing te vinden voor het probleem.

Ben je niet tevreden met onze afhandeling van je klacht? Dan kan je contact opnemen met het Kifid. Dat is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Zij helpen jou dan binnen de juridische mogelijkheden.

.