Van zakelijk abonnement naar privé: wat verandert er?
Stap je over van een zakelijk abonnement naar een particulier Sim Only abonnement? In dit artikel lees je wat er dan verandert.
Zakelijk versus privé: wat is het verschil?
Een zakelijk abonnement is ingericht op zakelijk gebruik. Dit betekent dat een zakelijk abonnement diensten en voorwaarden heeft die een particulier abonnement vaak niet heeft. Bijvoorbeeld: als jij je zakelijke abonnement voor eigen bedrijf gebruikt, krijg je soms van je provider een Office 365-pakket bij dat je voor je werk kunt gebruiken.
Wat verandert er als je overstapt van zakelijk naar privé?
Een particulier abonnement is ingericht op privégebruik. Er verandert dus wel wat als je van een zakelijk abonnement naar bijvoorbeeld Sim Only gaat. Waar moet je aan denken als je overstapt naar een particulier abonnement?
Het is mogelijk dat je niet meer zakelijk kunt bellen. Bijvoorbeeld als je verandert van baan en je van je nieuwe baas geen zakelijk abonnement krijgt. Waar moet je aan denken als je bent overgestapt naar een particulier abonnement?
Zelf de rekening betalen
Je telefoonrekening gaat niet meer naar het bedrijf. Je krijgt en betaalt hem nu zelf. Misschien ben je erg tevreden over je huidige zakelijke provider, maar is die niet de betaalbaarste. Je kunt er dus ook voor kiezen om met je particuliere abonnement een andere provider te proberen.
Een nieuwe telefoon uitzoeken
De kans bestaat dat je de mobiele telefoon die je voor je zakelijke abonnement gebruikte, ook van je werkgever hebt gekregen, en dat hij die terug wil. Als je overstapt op een particulier Sim Only abonnement, moet je dus zelf op zoek naar een nieuwe telefoon. Dan mag je dus helemaal zelf bepalen welke telefoon je wil en hoef je niet naar je baas te luisteren: dus sla je slag! In dit artikel lees je waar je bij het uitzoeken van een smartphone op kunt letten.
Hoe zit het met aanvragen van nummerbehoud?
Wil je hetzelfde telefoonnummer houden? Als je in loondienst een zakelijk abonnement had, staat het contract niet op jouw naam. Je hebt dan toestemming van je werkgever nodig om het nummer over te nemen. Voor een zakelijke aanvraag nummerbehoud heb je daarom ook het klantnummer van de aansluiting nodig. Heb je toestemming? Dan kun je dit opvragen bij je werkgever.
Ben je zelf de contractant? Dan kun je je nummer altijd meenemen naar een ander abonnement. De opzegtermijn voor een zakelijk abonnement is drie maanden. Zo lang is er dus ook nodig voor het overnemen van je nummer. In dit artikel lees je hoe het aanvragen van nummerbehoud in zijn werk gaat.
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een nieuw nummer te nemen. Dit kun je dan privé houden, geen werkgerelateerde telefoontjes meer: ook wel fijn!
Hoe zit het met zakelijk bellen bij Simyo?
Simyo biedt geen zakelijke abonnementen aan. Het is wel mogelijk om je abonnement op naam en rekening van je bedrijf te zetten. Daarnaast kunnen we de BTW apart vermelden op je factuur. Handig voor de belasting. Log hiervoor in op Mijn Simyo en ga onder het kopje ‘Instellingen’ naar ‘Persoonlijke gegevens’. Zorg ervoor dat de slider naast ‘BTW-factuur’ naar rechts staat om de BTW apart te laten vermelden op je factuur.
Bepaal je eigen genoeg met een particulier Simyo abonnement
Met een zakelijk abonnement hoefde je je waarschijnlijk nooit druk te maken om het uitkiezen van de juiste bel- en internetbundels. Het is dan ook geen schande als je niet weet welk formaat bundels nu bij jou gaan passen als je een particulier abonnement neemt. Gelukkig kun je met Sim Only van Simyo elke maand gratis het formaat van je bundels aanpassen. Bij Simyo ben je namelijk baas in eigen bundel en bepaal je maandelijks je genoeg. Dit doe je op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Zo past je nieuwe particuliere abonnement precies bij wat je nodig hebt!