Simyo voor de zesde keer de beste mobiele provider van Nederland
Hoera! Volgens het panel van de Consumentenbond is Simyo voor de zesde keer op rij de beste mobiele provider van Nederland. Dankzij deze prijs sluiten wij 2015 met een nieuw hoogtepunt af!
Simyo doet sinds augustus 2013 mee aan de beste mobiele provider award van de Consumentenbond, die elk half jaar wordt uitgereikt. Sindsdien hebben we de award elke keer gewonnen. In augustus 2013 kregen we als rapportcijfer een 7,9. Daarna ging het steeds beter: een 8,2 in december 2013 en juni 2014, een 8,3 in december 2014 en in juli 2015 kregen we zelfs een 8,4.
Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?
Er zijn een aantal redenen waarom het panel van de Consumentenbond, dat ruim 5500 leden heeft, Simyo opnieuw de beste mobiele provider van Nederland vindt.
Hoogste rapportcijfer
Simyo heeft van de providers het hoogste algemene rapportcijfer: een 8,1. We krijgen dit cijfer vanwege ons betrouwbare netwerk, onze klantenservice en duidelijkheid naar de klant toe. Youfone eindigt met een 7,9 als tweede. KPN is met een 7,8 derde. Van de elf providers eindigt Simpel als zevende, met een 7,1. Onderaan eindigen Hollandsnieuwe en Ben met een 6,9 en 6,8.
Klantvriendelijk
Het panel van de Consumentenbond geeft onze klantenservice een 8,1. Andere providers scoren niet hoger dan een 7,7, dus hier zijn we erg trots op! Daarnaast heeft de klant bij Simyo volgens de Consumentenbond het minste last van administratieve problemen.
Betrouwbaar netwerk
Van alle providers heeft Simyo het minste aantal storingen voor mobiel bellen, sms’en en mobiel internet. In totaal ondervond 2% een storing met mobiel bellen, 1% een storing met sms’en en 3% een storing met mobiel internet. Dit komt door het betrouwbare netwerk van KPN.
Beste prijs-kwaliteitverhouding
Volgens het panel van de Consumentenbond heeft Simyo de beste prijs-kwaliteitverhouding. Wij krijgen daarvoor een 8,2, wat wij een erg mooi cijfer vinden. Het panel is ook te spreken over de duidelijkheid van Simyo. De klant weet wat het bij Simyo kan verwachten: Simyo is duidelijk over de tarieven en voorwaarden van zijn Sim Only abonnementen en Prepaid, aldus de Consumentenbond.
Dit kan volgens ons nóg beter
Hoewel wij de 8,1 die we nu kregen een ontzettend mooi cijfer vinden, willen we de volgende keer natuurlijk een hoger rapportcijfer halen. Simyo wil nóg flexibeler, toegankelijker en betrouwbaarder worden.
Bart Versteijlen, General Manager bij Simyo, is heel trots op zijn team. “Het is echt een eer om nu voor de zesde keer op rij deze award te winnen. Dit is onze favoriete prijs, omdat het klanten zijn die ons beoordelen”, zegt hij. “Zij staan bij Simyo altijd centraal, want wij geloven in de kracht van tevreden bellers. Het winnen van de Consumentenbond-prijs is een fantastische teamprestatie waar iedereen binnen Simyo het afgelopen jaar ontzettend hard voor heeft gewerkt.”
Over de beste mobiele provider award
De award voor beste mobiele provider wordt elk kwartaal uitgereikt door het consumentenpanel van de Consumentenbond. Dit is een onafhankelijke prijs. Het consumentenpanel heeft 5500 leden, met klanten van elf mobiele providers. De klanten testen alleen hun eigen provider. Elke provider is door minimaal 75 panelleden beoordeeld. De leden van het consumentenpanel geven hun provider een cijfer voor algemene klanttevredenheid en ze melden maandelijks het aantal storingen voor bellen, sms’en en mobiel internet.