Simyo voor de 33ste keer uitgeroepen tot beste mobiele provider
Hoera, we mogen op zoek naar een grotere prijzenkast! In het derde kwartaal van 2024 is Simyo namelijk opnieuw uitgeroepen tot de beste mobiele provider door het panel van de Consumentenbond. We zijn enorm trots op de erkenning die we keer op keer ontvangen. Het succes komt vooral doordat we consistent hoog scoren op de kwaliteit van mobiel bellen, mobiel internetten en service.
Zo win je de award voor beste mobiele provider
Per kwartaal beoordeelt een panel van ongeveer 8.000 personen de prestaties van mobiele providers op het gebied van bellen, sms’en en internetten. Het panel rapporteert elke maand het aantal storingen en geeft elk kwartaal hun tevredenheid over de provider aan. Voor elk van de verschillende criteria worden ten minste 50 panelleden gevraagd om een mening te geven. De provider met de hoogste score wordt uitgeroepen tot Beste mobiele provider van het kwartaal. Hieronder zie je de lijst met criteria waarop wordt beoordeeld.
- Bellen onderweg
- Bellen binnen
- Bellen buiten
- Mobiel internet onderweg
- Mobiel internet binnen
- Mobiel internet buiten
- Snelheid internetverbinding
- Algemene tevredenheid
- Problemen bellen
- Problemen internet
- Problemen administratief
- Algemeen oordeel provider
- Mate van aanbevelen
Waarom de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider vindt
Gemiddeld wordt Simyo beoordeeld met een score van 8,4. De panelleden, en wij hopen ook jij als lezer, zijn over het algemeen zeer tevreden over Simyo. Onze beste scores halen we op de onderdelen: Providerwaardering (voorheen Algemene tevredenheid), Kwaliteit Klantenservice en Kwaliteit van mobiel bellen. Klanten van Simyo ondervinden weinig problemen en hebben geen last van traag internet. Daarnaast zijn er ook nog eens amper administratieve problemen te benoemen. Dat horen we graag natuurlijk.
De hoogste Providerwaardering: een 9,8
Geen 10, maar ‘nobody is perfect’ toch? We zijn ontzettend blij met deze beoordeling.
De hoge waardering die we van het consumentenpanel hebben ontvangen, betekent veel voor ons. We hechten namelijk veel waarde aan de mening van onze klanten. Daarnaast zien we deze waardering als een erkenning van onze dagelijkse inzet om een uitstekende service te bieden.
Een 8,7 voor Beste Belkwaliteit
Vroeger was een telefoon voornamelijk bedoeld om mee te bellen. Tegenwoordig zijn surfen, chatten, streamen en appen steeds belangrijker geworden. Toch blijft een goede belkwaliteit nog steeds het minste wat je van je provider mag verwachten. Bij ons scoort de belkwaliteit een mooie 8,7.
Een 7,9 voor Mobiel Internet
Internet is zo vanzelfsprekend geworden. We gaan er blindelings vanuit dat het altijd en overal beschikbaar is. Tot het moment dat je die doorslaggevende goal net mist, niet te verstaan bent tijdens je belangrijke werkmeeting of je favoriete serie maar blijft haperen. Om dit te voorkomen, zijn we hier bij Simyo heel scherp op. Zo ondervinden klanten weinig tot nooit last van traag internet en zijn er nagenoeg geen storingen.
Beste uit de Test award van het derde kwartaal van 2024
In de tabel hieronder zie je het complete overzicht van Simyo en de andere providers.