Consumentenbond: Simyo voor zevende keer op rij beste mobiele provider
Yes! Het Simyo team springt vandaag een gat in de lucht, want de Consumentenbond vindt ons voor de zevende keer op rij de beste mobiele provider van Nederland.
Wat is de Consumentenbond-award?
Het consumentenpanel van de Consumentenbond reikt de award voor beste mobiele provider sinds 2016 elk kwartaal uit. Daarvoor was het een halfjaarlijkse prijs. Het is een echte consumentenprijs, want de 5500 leden van het panel kiezen de winnaar. De panelleden keuren elf mobiele providers. Elke deelnemer test alleen zijn eigen provider en elke provider wordt door minimaal 75 panelleden beoordeeld. De providers worden onder meer beoordeeld op klanttevredenheid, klantenservice en het aantal storingen voor mobiel bellen, sms’en en internetten. Sim Only en Prepaid provider Simyo doet sinds augustus 2013 mee aan de award en won ‘m sindsdien elke keer.
Waarom heeft Simyo deze prijs gewonnen?
Er zijn een aantal redenen waarom het panel van de Consumentenbond Simyo de beste vindt.
Hoogste rapportcijfer
Simyo kreeg opnieuw het beste rapportcijfer van alle providers. Dit keer een 8,4! Als tweede eindigt KPN met een 8 en T-Mobile is met een 7,8 de nummer drie.
In augustus 2013 was ons cijfer een 7,9. Daarna scoorden we in december 2013 en juni 2014 een 8,2. In december 2014 een 8,3, in juli vorig jaar een 8,4 en afgelopen december was ons cijfer een 8,1. Dat zijn rapportcijfers om mee thuis te komen!
Geen rompslomp bij Simyo
Het panel vindt dat Simyo zijn klanten het beste helpt. Daar zijn wij heel blij mee, want service vinden we één van de belangrijkste dingen die er is. Een piepklein percentage van de Simyo-klanten, namelijk maar 1,1%, heeft wel eens een administratief probleem gehad.
Betrouwbaarste netwerk
Klanten van Simyo hebben opnieuw het minste last van storingen als ze mobiel willen bellen, sms’en én internetten. Het storingspercentage voor bellen en sms’en is 1,3% en daar kunnen andere providers niet aan tippen. De panelleden vinden ons netwerk het meest betrouwbaar, net als ons mobiele internet. Ons storingspercentage daarvoor is 2,1%, terwijl alle andere providers hoger zitten.
De beste blijven is topsport
Natuurlijk zijn we super trots dat het panel van de Consumentenbond ons voor de zevende keer op rij de beste mobiele provider vindt. Maar het kan altijd beter. Daarom blijven we goed luisteren naar onze klanten. En werken we hard aan verbeteringen. Is er iets dat wij beter kunnen doen of wil je juist je tevredenheid delen? Vertel het ons op het Simyo Forum! Wij blijven altijd hard werken aan het verbeteren van onze service, want de beste blijven is topsport. Benieuwd hoe we dat doen?