Een dagje meekijken bij Simyo. Deze keer met Mischa
“Ik wil dat klanten eigen baas blijven” Brandmanager Mischa uit Amsterdam is niet chagrijnig te krijgen ’s morgens. En eigenlijk geldt dat voor Mischa de hele dag, of misschien wel het hele jaar. “Ik word vrolijk van de stad Amsterdam, vrienden én tevreden Simyo klanten natuurlijk.”
Als brandmanager bij Simyo is Mischa al weer drie jaar verantwoordelijk voor de merkstrategie. “Dat betekent dat ik bij alles wat we doen kijk of het bij Simyo past en of onze klanten er blij van worden. Ik ben verantwoordelijk voor alle communicatie - zoals filmpjes, posters, e-mails enzovoorts. Wat ik belangrijk vind, is dat we onze producten en diensten overzichtelijk houden en dat onze klanten eigen baas zijn. Dat past bij ons. Drie jaar geleden was Simyo niet veel meer dan een functionele website. Ik ben dus hartstikke trots op wat we bereikt hebben.”
Dag: dinsdag 9 juni 2015
06.30 uur: Een hele grote kop groene thee…
“Het wordt een leuke dag: we gaan met Simyo de studio in. Een wekker zetten is niet nodig, we hebben thuis een natuurlijke wekker in de vorm van een driejarige. Het is een explosie van energie bij ons thuis ’s morgens, geen fijne plek voor mensen met een ochtendhumeur. Rustpunt is een grote kop groene thee. Daarna is de dag pas écht begonnen.”
08.15 uur: Op naar de studio
“Op naar de studio. Bij Simyo maken we geen tv-commercials, maar nemen we wel af en toe filmpjes op voor op de website. Vandaag gaan we de filmpjes opnemen voor de nieuwe zomercampagne.”
08.45 uur: (Simyo) Oranje boven
“De studio is voor de opnames helemaal oranje geverfd; best indrukwekkend. We beginnen al heel snel met de opnames van het eerste filmpje. Ik kijk met mijn collega’s Alex en Wiely mee en controleer of de filmpjes worden zoals we hadden bedacht en of het bij Simyo past. De opnames lopen voorspoedig: de acteurs doen het supergoed.”
11:00 uur: Groupies!
“Acteur Koos, die Herman speelt in één van de filmpjes, is klaar met de opnames. Alex en ik zijn fan van deze meneer, dus we móeten met hem op de foto. Wat is hij leuk, hè? Ik heb echt bewondering voor mensen die voor de camera staan. Laat mij maar lekker achter de schermen meekijken.”
13:00 uur: Tijd voor een salade…
“De eerste ‘takes’ staan er op, tijd voor lunch! We lunchen vandaag met z’n allen in de studio en we hebben geluk: er stonden heerlijke salades klaar.”
13:30 uur: Koddig karretje
“In één van de filmpjes zit een oude Fiat 500. Is het geen plaatje? We zijn allemaal verliefd op dit autootje. Helaas hebben we ‘m geleend en kan hij dus niet mee naar huis.”
15:00 uur: Tussendoor even bellen…
“Ik ben de hele dag in de studio, maar het andere werk gaat ook door. Daarom toch tussendoor snel wat telefoontjes afhandelen. ”
20:30 uur: It’s a wrap!
“Yes, alles staat er op. Het was een lange dag vandaag, maar wat is het mooi geworden! Ik kan het niet laten om mijn collega’s alvast een sneak preview te sturen. Ik ben heel erg benieuwd wat zij en onze klanten van de nieuwe campagne vinden.”
Ben je benieuwd naar de filmpjes? Bekijk de eerste hier!